آتش‌سوزی استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و فارس اطفا شد

16:08 - 04 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۵۰۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
ریس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از بروز آتش سوزی درسه منطقه از کشور طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: این آتش سوزی‌ها در اثربالا رفتن دما در این مناطق و گرم شدن تا دمای ۴۸ درجه و خشکی مناطق جنگلی رخ داده است، اما در مواردی علت اصلی این آتش سوزی خطا‌های انسانی است.
- بنا به اعلام آجا، خلبان محمد مهدی نوری آل آقا با اشاره به اعزام بالگرد‌های اطفای حریق هوایی به استان کرمانشاه، گفت: این آتش سوزی‌ها که از عصر روز پنج‌شنبه آغاز شده بود پس از مهار دوباره به دلیل سقوط کنده‌های باقی مانده به ارتفاعات پایین دست فوران کرد.

وی افزود: امدادگران و تیم پروازی تا ۴۸ ساعت بعد از بروز حادثه برای پایش منطقه در محل آتش سوزی باقی ماندند.

ریس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: چهار تیم از شهرستان‌های بویراحمد، باشت و چرام با نیرو‌های دولتی و طبیعت دوستان شهرستان گچساران برای اطفای حریق در این منطقه مشارکت داشتند.

نوری آل‌آقا اضافه کرد: یکصد نفر نیروی امدادگر برای مهار آتش سوزی ارتفاعات گچساران مشارکت کردند و در کنار بالگرد آب پاش برای انتقال نیرو‌ها به ارتفاعات سخت‌گذر از بالگرد استفاده شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آتش سوزی در مناطق گچساران کهکیلویه و بویر احمد و فیروز آباد استان فارس اطفا گردیده، اما عملیات اطفای حریق هوایی در استان کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

آل‌آقا همچنین از اعزام بالگرد به مناطق دچار حریق در استان کرمانشاه خبر داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *