مذاکره فرسایشی؛ تحمیل خسارت مجدد به اقتصاد ایران

9:00 - 05 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۱۹۴۱۸
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: فرسایشی شدن مذاکرات باعث می‌شود که اقتصاد ما هر روز بیشتر از محل تحریم‌ها و بدعهدی طرف مقابل متضرر شود.

مصطفی انتظاری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم فرسایشی شدن مذاکرات، اظهار داشت: تذکری که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، بسیار هوشمندانه است؛ به این دلیل که طرف مقابل قصد دارد به طور مداوم با وقت‌کشی و درگیر کردن کشور با موضوع مذاکره، عملاً امتیازات بیشتری را از ما مطالبه کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: طرف مقابل تحریم کرده است، اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است، مردم را در تنگنا قرار داده و می‌داند که ما درگیر انتخابات هستیم. سعی دارد با وقت‌کُشی، معطل کردن و حرف‌های متناقض زدن، ایران را وادار کند برای رسیدن به توافق، امتیازات بیشتری بدهد و یا امتیازات کمتری را مطالبه کند.

وی با بیان اینکه ما نیاز داریم طرف مقابل بدعهدی گذشته خود را جبران کند، اضافه کرد: اگر تیم مذاکره‌کننده به این شرط توجه نکند، ما صرفاً برای ماه‌های طولانی دوباره درگیر مقوله مذاکره می‌شویم و با تغییر دولت و تیم‌های مذاکره‌کننده، احتمالاً این زمان خیلی هم بیشتر خواهد شد و این باعث می‌شود که اقتصاد ما هر روز بیشتر از محل تحریم‌ها و بدعهدی طرف مقابل متضرر شود.

 

 


برچسب ها: برجام وین مذاکره

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *