اروپا؛ هم‌دست جنایت‌های ضدایرانی آمریکا/ کارنامه سیاه قاره سبز درباره حقوق بشر

13:40 - 02 دی 1399
کد خبر: ۶۸۵۶۷۲
دسته بندی: سیاست
سفیر پیشین ایران در جمهوری‌آذربایجان گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیشرفت ما در دنیا را نمی‌خواهند و ما باید از تجربیات تلخ و شیرین گذشته درس بگیریم، خودمان به فکر خودمان باشیم و بدانیم که تحت لوای رهبری، قطعاً آینده‌ای روشن خواهیم داشت.
محمدباقر بهرامی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص سیاست‌های زیاده خواهانه اروپایی‌ها در قبال ایران، اظهار داشت: سیاست‌های راهبردی آمریکا و اروپا در قبال ایران هیچ تفاوتی با هم ندارند، چه در زمان ترامپ و چه در زمان بایدن و می‌توان گفت تابع یک سیاست است.

وی گفت: وقتی ترامپ از برجام خارج شد، اروپایی‌ها چه عکس‌العملی نشان دادند؟ آن‌ها در رابطه با بُرد موشک‌های ما، حقوق بشر، اعدام جاسوس ثابت شده رژیم صهیونیستی و جاسوسی که در قالب خبرنگار تعلیم ساخت انواع بمب را به مخالفین ایران در ایام فتنه می‌دادند، اعتراض کردند.

بهرامی با بیان اینکه خود آن فرد هم به جاسوسی اعتراف کرده بود، افزود: آیا ترور یکی از دانشمندان گران‌سنگ کشور ما توسط رژیم اشغالگر قدس و دخالت مستقیم اروپایی‌ها در امور داخلی ما آیا مغایر با حقوق بشر نیست؟ آیا مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی نیست؟ این دخالت‌های اروپا، تعرض به امنیت ملی و تعرض به تمامیت ارضی کشور‌ها نیست؟

سفیر پیشین ایران در جمهوری‌آذربایجان تصریح کرد: اروپایی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، با آن‌ها هم دستی می‌کنند.

وی گفت: آن‌ها برای پوشش جنایت هایشان در به شهادت رسانیدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، دانشمند هسته‌ای و کسی که در موضوع داروی کرونا فعالیت می‌کرد، دست پیش گرفته‌اند.

بهرامی بیان کرد: اروپایی‌ها سران گروهک تروریستی منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی را در کشور خود جای دادند؛ آیا این موضوع در مغایرت با کنوانسیون‌های بین‌المللی نیست؟

این دیپلمات پیشین کشورمان ادامه داد: گروهک تروریستی منافقین که مأمن آن‌ها در اروپاست، هزاران نفر از شهروندان ایران را در اوایل انقلاب به شهادت رساندند، آن‌ها رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و نخست وزیر وقت ما را به شهادت رساندند.

وی گفت: به نظر می‌رسد و اعتقاد دارم که این‌ها پیش دستی کردند تا پوششی برای جنایات و توافقاتی که ترامپ، صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها با پول مرتجعین منطقه به ویژه عربستان انجام می‌دهند، باشد.

بهرامی بیان کرد: زمانی که عربستان جنایت‌ها در یمن انجام می‌دهد، اروپایی‌ها کجا هستند که آن‌را محکوم کنند؟

سفیر پیشین ایران در آذربایجان تصریح کرد: آیا شهید حاج قاسم سلیمانی، داعشی را که علیه همه مردم دنیا بود را نابود نکرد؟ ولی می‌بینیم که آمریکایی‌ها با دستور مستقیم ترامپ، در یک کشور ثالث با نقض تمامیت ارضی کشور عراق، سردار سلیمانی و همرزمش، ابومهدی المهندس را به شهادت رساندند. کجای این موضوع در راستای حقوق بشر است؟ اما اروپایی‌ها آن زمان خفقان گرفتند.
 
وی با بیان اینکه الاحوازیه و کسانی که در شاهچراغ شیراز بمب گذاری کردند و مردم را به شهادت رساندند، پاسپورت اروپایی داشتند، افزود: آنچه که می‌توان نتیجه گرفت این است که مسئولان ما باید بدانند که اتکای آن‌ها به داخل باشد و چشم امید آن‌ها به خارج نباشد.

بهرامی گفت: مسئولان ما به آمریکا و اروپا امید نداشته باشند، این‌ها دلسوز ملت ما نیستند، این‌ها دشمن ملت ما هستند، بنابراین دقت کنند که کُد و نشانه‌ای به آن‌ها ندهند.

این دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد: اینستکسی که اروپایی‌ها قول اجرای آن را داده بودند کجاست؟ در مقابل خروج آمریکایی‌ها در برجام چه کردند؟ آیا به وظایف خود در برجام عمل کردند؟ این موارد باید درس عبرتی برای مسئولان ما باشد که به هیچ وجه امیدی به اروپا و آمریکا نداشته باشند.

وی گفت: همانطور که جنگ تحمیلی ۸ ساله توسط مردم ایران به پیروزی رسید، مشکلات اقتصادی هم با طرحی که رهبری ارائه کردند، اقتصاد مقاومتی با عنایت و احترام به جوانان دانشمند و مردم خودمان، حل خواهد شد.

بهرامی بیان کرد: رهبری فرمودند که آن‌ها تحریم‌ها را برنمی‌دارند، ما خودمان باید تحریم‌ها را خنثی کنیم. خنثی کردن تحریم با عنایت به پتانسیل، توان و امکانات داخلی انجام خواهد شد.

سفیر پیشین ایران در جمهوری‌آذربایجان تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ابزاری برای حفظ صهیونیست‌ها هستند و می‌دانند که در دهه‌های هزاره سوم، رژیم اشغالگر قدس قطعاً نابود خواهد شد و اسلام و مقاومت پیروز خواهد شد.

وی گفت: آن‌هایی که امیدشان به خارج است، به دامن ملت برگردند و پیامی به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ندهند.

بهرامی با بیان اینکه ما اگر موشک نداشتیم، قطعاً دشمنان به ما حمله می‌کردند، افزود: دکترین ما دکترین دفاعی است و طبق فرمایش رهبری که گفتند ما بمب هسته‌ای نمی‌خواهیم، ما از انرژی هسته‌ای استفاده‌های بسیار سرشاری در بخش‌های علمی، پزشکی، کشاورزی و صنعتی میکنیم.

این دیپلمات پیشین ایران در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیشرفت ما در دنیا را نمی‌خواهند و ما باید از تجربیات تلخ و شیرین گذشته درس بگیریم، خودمان به فکر خودمان باشیم و بدانیم که تحت لوای رهبری، قطعاً آینده‌ای روشن خواهیم داشت.
 

برچسب ها: برجام مذاکره

ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
کاش این حرفها را به دولت می گفتید آقای بهرامی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *