آخرین تحولات میدانی استان نینوا عراق؛ ضربات سنگین به هسته‌های خاموش داعش در جبل شیخ ابراهیم، الفوارات و بعشیقه

15:16 - 14 تير 1398
کد خبر: ۵۳۰۶۸۳
عملیات شناسایی و انهدام گروه های تروریستی در عراق با شدت در مناطق مختلف در جریان است.
آخرین تحولات میدانی استان نینوا عراق؛ ضربات سنگین به هسته‌های خاموش داعش در جبل شیخ ابراهیم، الفوارات و بعشیقهبه گزارش گروه بین الملل ؛  گروهی مشترک از نیرو‌های تیپ ۴۰ و ۵۳ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در منطقه «جبل شیخ ابراهیم» در جنوب شرق منطقه «تلعفر» در شمال استان «نینوا» آغاز کردند.

نیرو‌های بسیج مردمی در جریان تامین امنیت این منطقه موفق شدند ۴ تن از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را شناسایی کنند و به هلاکت برسانند. دو مقر گروهک تروریستی داعش در جریان این عملیات منهدم شدند.

منطقه راهبردی تلعفر نقطه اتصال مرز عراق با سوریه است و از محور شرقی به موصل و از محور غربی به «سنجار»، «قیروان»، «البعاج» و از جنوب به منطقه «تل عبطه» متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

نیرو‌های عراقی عملیاتی را در منطقه «الفوارات» از توابع البعاج در غرب استان نینوا (۱۲۰ کیلومتری غرب موصل) علیه هسته‌های خاموش داعش انجام دادند و موفق شدند ۲ تن از تروریست‌های داعش را از پای درآورند.

در جریان عملیات در این محور مقادیر قابل توجهی تجهیزات نظامی کشف و به مصادره نیرو‌های عراقی درآمد؛ منطقه البعاج از محور غربی به گذرگاه مرزی «تل صفوک» و مرز‌های مشترک سوریه و در محور شمال و شمال شرق به مناطق قیروان و سنجار متصل می‌شود.

به گزارش میزان، از حومه شمال شرق شهر موصل خبر می‌رسد، رزمندگان عراقی در جریان پاکسازی منطقه «بعشیقه» موفق شدند مقادیری زیادی تجهیزات نظامی و تله انفجاری را کشف و ضبط کنند.

مناطق مختلف استان نینوا از جمله القیروان، البعاج، الحضر و ... همچنان به هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده است و عملیات نیرو‌های عراقی برای پاکسازی این نقاط ادامه دارد.

استان نینوا در شمال غرب عراق واقع شده که از محور غربی با سوریه هم مرز است و از جنوب به استان بزرگ و صحرایی الانبار متصل می‌شود و از شمال و شرق به استان‌های «دهوک»، «اربیل»، «صلاح الدین» وصل می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *