رسانه های پاکستان: غده سرطانی اسرائیل، دلیل ایران ستیزی آمریکا است

17:25 - 02 تير 1398
کد خبر: ۵۲۷۵۱۹
روزنامه های اردو زبان پاکستان روز شنبه دونالد ترامپ را شخصی لجباز و جنگ افروز توصیف کرده و نوشتند: هیچ خطری از جانب ایران آمریکا را تهدید نمی کند اما دلیل ایران ستیزی واشنگتن اسرائیل است که تبدیل به غده سرطانی در منطقه شده است.

 

به گزارش گروه بین الملل ، روزنامه «اکسپرس» چاپ شهر اسلام آباد نوشت: خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی هسته ای دلیل اصلی تنش های اخیر در منطقه است جایی که ترامپ مدعی استفاده از زور و گزینه نظامی علیه ایران است.

در سرمقاله این روزنامه آمده است: ترامپ فردی لجباز است که فهمیدن وی و یا برحذر داشتن او از جنگ کار بسیار دشواری به نظر می رسد.

اکسپرس نوشت: متاسفانه نقش سازمان ملل نیز در برابر آمریکا به طور کامل بی تاثیر بوده و فقط مطابق با خواسته های کاخ سفید عمل می کند.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، انتظاری از سازمان ملل برای کمک به حل تنش ها نیست اما طرف های امضاکننده برجام باید رو به جلو حرکت کرده و برای تنش زدایی در منطقه نقش آفرینی کنند.

روزنامه «نوای وقت» پاکستان نوشت: رژیم صهیونیستی به عنوان همدست آمریکا بحران منطقه ای را افزایش می دهد و در کنار ترامپ به دنبال تشدید سیاست های تهاجمی خود است.

براساس این گزارش، جنگ در منطقه به نفع هیچیک از طرف ها نیست و باید با مذاکرات مسالمت آمیز در مسیر رفع تنش ها و رسیدگی به اختلافات قدم برداشت.

روزنامه اردو زبان «جنگ» چاپ شهر راولپندی نیز در سرمقاله خود نوشت: وضعیت معیشتی آمریکا بستگی به جنگ افروزی در جهان و فروش تلسیحات به سایر کشورها دارد و این حقیقت را نمی شود انکار کرد.

در این سرمقاله آمده است: تشدید تنش ها در خاورمیانه جز سود و منفعت چیزی برای آمریکا نخواهد داشت از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی در منطقه نیز برای جنگ افروزی و ایران ستیزی در کنار ترامپ قرار گرفته است.

روزنامه جنگ افزود: اسرائیل مدعی تهدید از سوی ایران است در حالی که آمریکا انواع تسلیحات خطرناک از جمله بمب های هسته ای را در اختیار صهیونیست ها قرار داد.

در این سرمقاله آمده است: ترامپ با زورگویی و رفتار قلدرمابانه فقط در صدد به کرسی نشاندن خواسته های خود است، لجبازی و ماجراجویی های ترامپ تمام دنیا را در موقعیت خطرناکی قرار داده است.

این روزنامه پاکستانی نوشت: نجات دنیا از جنگ احتمالی وظیفه اصلی جامعه بین الملل است و حاکمان آمریکایی نیز دست از فریب و نیرنگ بردارند و باید بدانند که دیگر نباید دنیا را به بهانه دفاع از بشریت و مردم سالاری گمراه کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *