قدرت‌نمایی قایق‌های تندرو و نفربر‌های دو زیست/ دختران زاهدان و شین‌آباد و نقض ۲ اصل مهم/ تزلزل شورای بدون دندان/ آماده باش کامل آمریکا در خلیج فارس/ بودجه ۹۸؛ تاخیر برای تعدیل؟

18:01 - 01 دی 1397
کد خبر: ۴۷۸۱۷۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
امروز در صفحه سیاسی خبرگزاری میزان اخبار متنوعی منتشر شد؛ از «سرنوشت دختران زاهدان و شین‌آباد در انتظار بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز؟» تا «ردپای یک نهاد قضایی اروپایی در ایجاد کانال مالی «اس پی وی»» و «شلیک توپ‌های ۳۰ میلی‌متری توسط نفربر‌های دو زیست سپاه»

نقض ۲ اصل مهم/سرنوشت دختران زاهدان و شین‌آباد در انتظار بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز؟/ردپای یک نهاد قضایی اروپایی در ایجاد کانال مالی «اس پی وی»/شلیک توپ‌های ۳۰ میلی‌متری توسط نفربر‌های دو زیست سپاه/طرح افزایش مستاجران بهارستان/تاخیر برای تعدیل؟ / ۱۵ روز از ۱۵ آذر گذشتبه گزارش گروه سیاسی ؛ امروز در صفحه سیاسی اخبار متنوعی منتشر شد؛ از «سرنوشت دختران زاهدان و شین‌آباد در انتظار بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز؟» تا «ردپای یک نهاد قضایی اروپایی در ایجاد کانال مالی «اس پی وی»» و «شلیک توپ‌های ۳۰ میلی‌متری توسط نفربر‌های دو زیست سپاه»

اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی باید به گوش تمام جهانیان برسد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی باید به گوش تمام جهانیان برسد و این آشکارسازی مسائل، موجب حمایت بیشتر از آرمان فلسطین می‌شود.
 
جمعیت ملت فلسطین روز به روز زیاد می‌شود/ پاسخ سریع به هر عملیات متجاوزانه
کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه روز به روز به تعداد جمعیت‌ ملت فلسطین افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: این تفکر که مردم فلسطین را از سرزمین خود تحت عنوان انتقال (ترانسفر) و با حمایت غرب بیرون کنند، دیگر غیر ممکن شده است.
 
پرونده «طرح افزایش مستاجران بهارستان» روی میز نمایندگان
مجلس شورای اسلامی در هفته جاری طرح «اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان»در دستور کار خود قرار داده است.
 
عدم توازن بودجه‌ای یکی از ریشه‌های آسیب­‌های اجتماعی است
وزیر کشور یکی مشکلات اصلی را عدم توازن و تعادل در سطح کشور دانست و گفت: در حوزه‌های مختلف در برخی استان‌ها انباشت ثروت، جمعیت، فعالیت، کار و سرمایه و موارد دیگر را شاهد هستیم در حالی در برخی استان‌ها هیچ یک از این موارد وجود ندارد.
 
اعتراض جدی ایران به دولت آلبانی پیرو اخراج دو دیپلمات
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اخراج دیپلمات‌های ایراتی از آلبان گفت: آلبانی در ایران سفارتخانه و دفتر و مرکز دیپلماتیک ندارد و لذا امکان احضار سفیر یا نماینده آلبانی در تهران برای اخراج و یا اعتراض در تهران را نداشتیم و مراتب اعتراض جدی خود را از کانال‌های دیگری انجام دادیم.
 
دستاوردهای نوین سایبری و افتتاح خطوط تولید محصولات ارتباطی پیشرفته رونمایی شد
وزیر دفاع با حضور در شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع( صا ایران) از دستاوردهای نوین الکترونیکی، مخابراتی و سایبری رونمائی و همزمان خطوط تولید محصولات ارتباطی پیشرفته دیجیتال و نرم افزار پایه را افتتاح کرد.
 
آیت‌الله مومن در بیمارستان بستری شد
آیت‌الله محمد مومن پیرو عارضه عصبی در بیمارستان بستری شد و پزشکان در حال بررسی وضعیت جسمی وی هستند.
 
اظهارات فرماندهان حاضر در رزمایش سپاه/ از هشدار سرلشکر رشید تا امیدواری سرلشکر جعفری
رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه، صبح تا ظهر امروز ۱ دی در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد.
 
حضور نیرو‌های آمریکایی از عوامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه ما به شمار می‌رود
سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: اصولا ورود و حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه از ابتدا اقدامی اشتباه، غیر منطقی، تنش زا و التهاب آفرین بوده و همواره از عوامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه به شمار می‌رود.
 
بازی کشورهای منطقه در زمین آمریکا با واکنش نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: به برخی کشور‌های منطقه اعلام می‌کنیم که فریب استکبار جهانی را نخورند و به این نکته واقف باشند که چنانچه نیت سوئی علیه کشورمان داشته باشند، با واکنش ما مواجه می‌شوند.
 
رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نمایش توان دفاعی ایران در مقابل تهدیدات دشمن بود
فرمانده کل سپاه با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ گفت: امیدواریم دشمنان بیش از گذشته به توان پاسخ کوبنده ما پی برده باشند.
 
در حالی ۱۵ روز از زمان ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور از سوی دولت به مجلس می‌گذرد که سخنگوی هیئت رئیسه مجلس می‌گوید تاکنون هیچ اطلاعی درباره زمان ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس کسب نکرده‌ایم.
 
شلیک توپ‌های ۳۰ میلی‌متری توسط نفربر‌های دو زیست سپاه/ قابلیت عملیات در هر عمقی
سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ با بیان اینکه ما باید تمام تاکتیک‌های جدید خود را در این رزمایش عملیاتی کنیم، گفت: همه بدانند که نیروی زمینی در هر عمقی قابلیت عملیاتی دارد.
 
تزلزل در شورای بدون دندان/ اتحاد عربی آمریکا فرو می‌پاشد؟
شورای به اصطلاح همکاری خلیج فارس در حالی در بحران فقدان مشروعیت سیر می‌کند که به گفته یک مقام ارشد قطری ائتلاف‌ها و اتحاد‌های منطقه‌ای باید تغییر شکل یافته و اصول حاکمیتی جدید را اجرا کنند شورای همکاری خلیج فارس و دبیر کل آن «دندان ندارند».
 
راهبرد تهاجمی نیروهای مسلح ایران در مقابل دشمنان
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ایران هیچ کشوری را تهدید و هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، اما چنانچه کشوری دچار اشتباه محاسباتی شود، راهبرد ما علیه او تهاجمی خواهد بود.
 
حامیان منطقه‌ای مستکبران بیشترین هزینه را پرداخت خواهند کرد
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ما تلاش می‌کنیم که با همسایگان خود روابط برادرانه داشته باشیم، اما هشدار می‌دهیم، هر کشوری که زمینه مداخله قدرت‌های استکباری را در منطقه فراهم کند، بیشترین هزینه را پرداخت خواهد کرد.
 
رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه پایان یافت
رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ با دستیابی به تمامی اهداف پیش‌بینی شده به پایان رسید.
 
بنیاد برکت؛ توسعه مناطق محروم و ارتقای نهضت مدرسه‌سازی
جمعی از نمایندگان مجلس ضمن تشریح اقدامات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) معتقدند نهضت مدرسه‌سازی این بنیاد منجر به آگاهی‌بخشی و افزایش دانش و آگاهی جامعه و در نهایت، ارتقای سطح زندگی در مناطق محروم و توسعه‌نیافته می‌شود.
 
کلید قفل «صندوق بازنشستگی کشوری» در دست مجلس
مجلس شورای اسلامی هفته جاری گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری را در دستور کار دارد.
 
کانال مالی «اس پی وی» در یک نهاد قضایی اروپایی مستقر می‌شود؟
رئیس «کمیته سیاست خارجی» مجلس گفت: در راستای اجرای سازوکار کانال مالی «اس پی وی» پیشنهاد جدیدی مطرح شده که این موضوع در درون سیستم قضایی یکی از کشور‌های اروپایی مستقر شود تا از این طریق از سنگ اندازی آمریکا مصون بمانند. البته علمی شدن و نشدن این پیشنهاد هنوز مشخص نیست.
 
وزیر دفاع آمریکا چرا استعفا کرد؟
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: استعفای وزیر دفاع آمریکا نشان می‌دهد، علاوه بر دستگاه سیاست خارجی که با ترامپ اختلاف نظر دارد، دستگاه‌های اطلاعاتی هم با ترامپ دچار اختلاف شدند و این اختلافات در آینده تشدید خواهد شد.
 
نقض ۲ اصل مهم/ سرنوشت دختران زاهدان و شین‌آباد در انتظار بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز؟
حادثه دردناک آتش‌سوزی یک مدرسه در زاهدان و پرکشیدن چهار فرشته هموطن، بار دیگر ضرورت نظارت دقیق بر اجرای قانون را به رخ کشید چه آنکه شرکت ملی گاز در ۷ ماه نخست امسال، فقط ۹۰ میلیارد تومان از حداقل ۲۵۰ میلیارد تومانی که باید صرف تجهیز سیستم گرمایشی مدارس می‌کرد، پرداخت کرد!
 
قدرت‌نمایی قایق‌های تندرو و نفربرهای دو زیست سپاه در خلیج فارس/ اجرای عملیات تصرف سرزمین توسط تکاوران دریایی/ رزمایش نیروی زمینی سپاه در خلیج فارس با موفقیت پایان یافت
مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه از دقایقی پیش با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت سازی های نوین دفاعی»، در منطقه عمومی خلیج فارس آغاز شد.
 
سیاست گفت‌وگوی ایران با دنیای بدون ترامپ ادامه پیدا خواهد کرد/ اروپا وقت‌کشی کرد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دام افراطی‌گری، جمهوری اسلامی ایران هرگز وارد فضای افراطی نمی‌شود و بنده معتقدم سیاست گفت‌وگوی ایران با دنیای بدون ترامپ ادامه پیدا خواهد کرد.
 
عضو فراکسیون امید مجلس از گسترش بودجه اجرایی کشور انتقاد کرد
عضو فراکسیون امید با بیان اینکه سال آینده برای پرداخت حقوق بیمه بیکاری و بازنشستگان مشکلات جدی خواهیم داشت، گفت: همچنان می‌بینیم از بودجه اجرایی کاسته نمی‌شود و این بودجه گسترش پیدا می‌کند که این مسئله جای انتقاد دارد.
 
رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه برای نخستین بار در سطح عملیاتی «تهاجمی» اجرا می‌شود.
 
مجلس فردا جلسه علنی دارد/ رئیس‌جمهور لایحه بودجه ۹۸ را تقدیم مجلس می‌کند
تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ از سوی روحانی و اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار هفته آینده نمایندگان قرار دارد.
 
تمام مصالح خانه‌های ساخته‌شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تولید داخل بودند
مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: تمام مصالح استفاده شده در بازسازی و ساخت خانه‌های مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط بسیج سازندگی، از سیمان گرفته تا شیرآلات و حتی سیم‌های برق و کلید و پریز، تولیدات داخلی بودند.
 
شما که می‌دانید دشمن قصد تفرقه دارد، نگذارید
همه باید مراقب نفوذ باشند؛ وقتی می‌بینید دشمن برای ایجاد دودستگی از شما تعریف می‌کند بی‌درنگ ابراز بیزاری کنید؛ شما که می‌دانید دشمن قصد تفرقه دارد، نگذارید؛ امام گفتند وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند، ببینید چه اشتباهی کرده‌اید، برگردیم به کلام امام.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *