ظریف: سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور از آثار تحریم‌های ظالمانه آمریکاست

10:31 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۲۴۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
ظریف: سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور از آثار تحریم‌های ظالمانه آمریکاست
وزیر پیشین امور خارجه سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور را از آثار تحریم‌های ظالمانه آمریکا دانست و گفت: آمریکا فروش دستگاه‌های هوانوردی را تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد ایران از امکانات خوب بهره ببرد، این اقدامات در ذهن مردم ایران ثبت خواهد شد.

خبرگزاری میزان - محمدجواد ظریف امروز در ارتباط زنده تلویزیونی در واکنش به شهادت آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبدالهیان و همراهان دیگر حاضر در بالگرد بیان کرد: حدود ۳۰ سال یا بیشتر سعادت رفاقت با مرحوم شهید آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان را داشتم، دو نکته بین آنها مشترک بود، اینکه خادم امام رضا (ع) هستند و در شب ولادت به خدمت امام هشتم در جهان باقی شرفیاب شدند.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان بیان کرد: مشخصه دوم این دو بزرگوار اخلاص‌ آنها بود هر دو بسیار بسیار مخلص بودند و پاداش این اخلاص را با شهادت دریافت کردند. خوش به سعادتشان، من این حادثه تلخ و دردناک را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با آرزوی غفران برای شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: خداوند این بزرگواران را در غفران و رضوان خود قرار بدهد. مردم ایران با همبستگی و همدلی شرایط دشوار را پشت سر گذاشتند و این شرایط را نیز به سمت آینده بهتر پشت سر خواهند گذاشت.

ظریف با بیان اینکه ما در ۴۰ سال گذشته شرایط بدتری از جمله جنگ تحمیلی، ارتحال حضرت امام راحل، تحریم‌های ظالمانه آمریکا پشت سر گذاشتیم اظهار کرد: حادثه دیروز از آثار تحریم‌های ظالمانه بود که فروش دستگاه‌های هوانوردی را تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد ایران از امکانات خوب بهره ببرد، این اقدامات در ذهن مرم ایران ثبت خواهد شد.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان گفت: مقاومت و پایمردی مردم ادامه دارد و علی رغم هم سختی‌ها این مردم کماکان قهرمان صحنه خواهند بود. شرایط کشور بدون خدشه ادامه دارد و مردم شرایط بهتر را لمس خواهند کرد. آنها نشان دادند هوشیار هستند و شرایط دشورا را پشت سر می‌گذارند.

روز گذشته و درپی بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی به شهادت رسیدند.

آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *