شعب ویژه رسیدگی به جرایم حوزه فروش سوالات امتحانات نهایی در دادسرای دادگستری تهران تشکیل شد

10:56 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۸۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شعب ویژه رسیدگی به جرایم حوزه فروش سوالات امتحانات نهایی در دادسرای دادگستری تهران تشکیل شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از برخورد قانونی با افرادی که با طرح مسائلی درباره لو رفتن سوالات امتحانات نهایی، موجب تشویش اذهان دانش آموزان و اولیا آن‌ها می‌شوند، خبر داد.

خبرگزاری میزان- نیکوکار بیان کرد: در سال جاری برای اولین بار، آزمون‌های پایه دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه و  امتحانات نهایی سال دوازدهم دبیرستان‌ها  به صورت کشوری برگزار می‌شود که همین امر موجب سه برابر شدن تعداد دانش آموزان شرکت کننده شده است.

وی افزود: بر همین اساس، در شعب ویژه رسیدگی در دادسرا فرهنگ و رسانه و مجتمع قضایی حضرت، ولیعصر (عج) به جرایم افرادی که با طرح مسائلی در خصوص لو رفتن سوالات امتحانات نهایی، فروش سوال و پاسخ سوالات یا تقلب در امتحانات و یا فروش تجهیزات تقلب که موجب تشویش اذهان دانش آموزان و اولیا آن‌ها می‌شوند، برخورد قانونی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: به‌دلیل حساسیت انتخابات نهایی و تاثیر آن بر کنکور سراسری ورودی به دانشگاه‌ها، دادگستری استان تهران ضمن رصد رفتار افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آمادگی برخورد قضایی با آنان را دارد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: آزمون امتحانات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *