پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در چهار ماه اول ۲۰۲۴/ «تل‌ماسه ۲» و «دختران بدجنس» مخاطبان خود را شناختند و خوب فروختند

7:55 - 17 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۸۹۷
پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در چهار ماه اول ۲۰۲۴/ «تل‌ماسه ۲» و «دختران بدجنس» مخاطبان خود را شناختند و خوب فروختند
با اینکه «تل‌ماسه ۲» در حد انتظارات فروخت، اما «آرگایل» و «مادام وب» شکست‌های بزرگ چهار ماه اول ۲۰۲۴ بودند و مجموع عملکرد باکس آفیس را پایین‌تر کشیدند.

خبرگزاری میزان - وضعیت امروز هالیوود وخیم‌تر از پیش‌بینی‌های بدبین‎‌ترین کارشناسان گیشه است. پیشتر در گزارشی اشاره شد که امسال سالی پررونق برای آثار سینمایی هالیوود نخواهد بود.

هیچ فیلمی در چهار ماه اول سال میلادی، از مرز یک میلیارد دلار عبور نکرده و هیچ اثری بهتر از انتظار ظاهر نشده است. ممکن است مجموع فروش کل فیلم‌ها در آمریکای شمالی به مرز هشت میلیارد دلار نرسد.

همان‌گونه‌ که پیش‌بینی می‌شد، قسمت دوم «تل‌ماسه» Dune: Part Two پرفروش‎ترین فیلم چهار ماه اول سال شد. خوش‌بین‌ها امید داشتند که فیلم دنی ویلینو از مرز یک میلیارد دلار فروش جهانی عبور کند، اما تا امروز این فیلم توانست با سختی وارد کانال هفتصد میلیون دلار شود و با توجه به دسترسی آنلاین مخاطبان، بعید است به هشتصد میلیون دلار برسد.  

فیلم «گودزیلا و کنگ: امپراتوری جدید» Godzilla x Kong: The New Empire جدیدترین عنوان در «مانسترورس» Monsterverse، در رتبه دوم قرار گرفت و تا امروز ۵۲۱ میلیون دلار مجموع فروش جهانی داشته است. با اینکه مجموع فروش چنگی به دل نمی‌زند اما بودجه این اثر نیز در حدود صد میلیون دلار بوده و تهیه‌کنندگان ضرر نخواهند کرد.

قسمت چهارم «پاندای کنگ‌فوکار» Kung Fu Panda 4 نتوانست این فرنچایز را به دوران اوج دو فیلم اول بازگرداند و با ۵۰۴ میلیون دلار مجموع فروش جهانی، و فراهم شدن این فیلم در سرویس استریمینگ، تقریباً فروش بیشتری نخواهد کرد؛ اما با توجه به بودجه ۸۵ میلیون دلاری، این فیلم به سوددهی رسید.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

احتمالاً عدم استقبال مخاطبان غیر آمریکایی موجب شود تا «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» Ghostbusters: Frozen Empire آخرین فیلم این فرنچایز (چند فیلم یا سریال مرتبط) باشد؛ این اثر سعی داشت تا با تلفیق نوستالژی و چهره‌های جدید، بتواند هواداران پیشین و مخاطبان جدید را به سالن‌های سینما کشد، اما در پایان تنها ۱۸۷ میلیون دلار مجموع فروش جهانی داشت.

فیلم زندگی‌نامه‌ای «باب مارلی: عشق یگانه» Bob Marley: One Love توانست با ۱۷۷ میلیون دلار مجموع فروش جهانی در رتبه پنج جای گیرد؛ این فیلم بیشتر مورد استقبال زنان و دیگر نژاد‌ها قرار گرفت و همچنین مهر تایید پسر این خواننده را به‌همراه داشت.

جیسون استیتهام هنوز محبویت خود را نزد مخاطبان محصولات مردانه حفظ کرده و جای تعجب نداشت که «زنبوردار» The Beekeeper نیز بتواند فروش قابل قبولی داشته باشد. این اثر با مجموع فروش جهانی ۱۵۲ میلیون دلار به کار خود خاتمه داد.

هروقت کفگیر هالیوود به ته‌دیگ می‌خورد به سراغ آثار محبوب دخترانه می‌روند تا فروش در آمریکای شمالی را تضمین کنند. این گروه از مخاطبان، متولیان هالیوود را ناامید نمی‌گذارند و حتی به تماشای ضعیف‌ترین بازسازی‌ها نیز می‌روند. نسخه امروزی «دختران بدجنس» Mean Girls توانست ۱۰۴ میلیون دلار مجموع فروش جهانی داشته باشد که بخش اعظم این رقم از فروش در ایالات متحده بوده است؛ این اثر در رتبه هفتم پرفروش‌ترین‌های این بازه از سال قرار گرفت.

کمپانی کودک‌آزار دیزنی، در ارائه فیلم‌های ضعیف و بی‌مخاطب ابرقهرمانی به تخصص رسیده است؛ آن‌ها فاجعه‌ای با نام «مادام وب» madame web را امسال اکران کرده و به مخاطبان این ژانر ثابت کردند که قصد اصلاح و تغییر مسیر را ندارند. این فیلم جدیدترین نمونه از شکست جنبش «توانمندسازی زنان» Women Empowerment در هالیوود است. «مادام وب» تنها یکصد میلیون دلار مجموع فروش جهانی داشته و ضرری بیش از یکصد میلیون دلار را روی دستان تهیه‌کنندگان گذاشته است.

کمپانی اپل برای خریدن «آرگایل» Argylle دویست میلیون دلار هزینه کرد، اما در یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های سال، این اثر تنها ۹۶ میلیون دلار مجموع فروش جهانی داشت. اپل در دو سال گذشته روی چند فیلم دویست میلیون دلاری قمار کرده است که تمامی‌ها آن‌ها عملکرد فاجعه‌باری در گیشه داشته‌اند. یکی از دلایل شکست «آرگایل» در گیشه، سو استفاده از هنری کویل بود. کمپین بازاریابی این فیلم به‌گونه‌ای وانمود می‌کرد که انگار این ستاره انگلیسی، در نقش اصلی ظاهر شده است، اما مخاطبان به زودی متوجه شدند که فیلم پیش‌رو، یک اثر شلخته است نقش قهرمان اکشن قصه را برایس دلاس هاوارد بازی می‌کند.

«جنگ داخلی» Civil War به‌علت سوژه‌ای که دارد توانست عده‌ای را به سالن سینما‌های آمریکا بکشاند؛ این فیلم درباره جنگ داخلی میان سه گروه در آمریکا است. جالب است که کالیفرنیا و تگزاس با یکدیگر در دنیای این اثر متحد هستند که  این مسئله در دنیای واقعی، جز محالات است. «جنگ داخلی» تا امروز ۷۲ میلیون دلار فروخته و در رتبه یازدهم این بازه از سال، جای گرفته است.  

پرفروش‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۴ در چهار ماه اول

  1. «تل‌ماسه» Dune: Part Two
  2. «گودزیلا و کنگ: امپراتوری جدید» Godzilla x Kong: The New Empire
  3. «پاندای کنگ‌فوکار» Kung Fu Panda ۴
  4. «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده» Ghostbusters: Frozen Empire
  5. «باب مارلی: عشق یگانه» Bob Marley: One Love

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در چهار ماه اول 2024/ تحلیل عملکرد گیشه

 

پرفروش فیلم‌های ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی در چهار ماه اول 

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در چهار ماه اول 2024/ تحلیل عملکرد گیشه

 

پرفروش‌ترین فیلم‌ها ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی بر اساس ژانر

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در چهار ماه اول 2024/ تحلیل عملکرد گیشه

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *