گفت‌وگو|

چگونگی مواجهه با بیماری سرطان در «بازی برنده‌ها» / فیلمبرداری تا تیرماه ادامه دارد

10:47 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
چگونگی مواجهه با بیماری سرطان در «بازی برنده‌ها» / فیلمبرداری تا تیرماه ادامه دارد
کارگردان مستند «بازی برنده‌ها» از تکمیل ۹۰ درصد فیلمبرداری پروژه خبر داد و آن را اطلاع‌رسانی‌ درباره بیماری سرطان دانست. 

احسان صدیقی کارگردان مستند «بازی برنده‌ها» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که روزهای آخر فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد در گفت‌وگو خبرگزاری میزان درباره این مستند گفت: «بازی برنده‌ها» درباره بیماری سرطان است و شرایط اجتماعی حال حاضر جامعه ایران را در پس آن بررسی می‌کند تا ما به صورت ملموس‌تر آن را درک کنیم. این مستند همچنین با هدف اطلاع‌رسانی درباره بیماری سرطان که مهم‌ترین هدف آن به شمار می‌رود، به تولید رسیده است. 

او درباره علت نام‌گذاری این اثر بیان کرد: می‌خواستم این مساله را بیان کنم که آیا در پس سرطان، برنده یا بازنده‌ای وجود دارد؟ یعنی اگر کسی درمان شود، می‌توانیم او را برنده اطلاع کنیم؟ یا اگر کسی درمان نشود، بازنده شناخته می‌شود؟ 

کارگردان «مادستان» با اشاره به اینکه پژوهش این مستند سخت بود، خاطرنشان کرد: فیلمبرداری «بازی برنده‌ها» از نوروز ۱۴۰۲ شروع شد و اکنون حدود ۹۰ درصد فیلمبرداری آن به پایان رسیده است. از آنجایی که سوژه‌ها در حال درمان بودند، پژوهش و فیلمبرداری فیلم با هم انجام شد. 

صدیقی ادامه داد: حدود یک سال است که در این مستند با چند سوژه زندگی می‌کنم، برخی از آن‌ها از چهره‌های شناخته شده و برخی از مردم عادی هستند و همراه با آن‌ها به دنبال بررسی این مساله هستیم که آدم‌ها در طول حیات‌شان اساسا برنده و یا بازنده بودن را در چه می‌دانند؟ کیفیت زندگی به مدت آن بستگی ندارد بلکه استفاده از خلقت‌های خداوند، کار، تلاش و پویایی، یاد گرفتن مهارت و هنر می‌تواند مهم‌ترین مسائل فرد باشد. 

او تاکید کرد: در این مستند به مشکلاتی جز بیماری که بر بیماران تاثیر مستقیم دارند نیز می‌پردازیم، مثلا متاسفانه داروخانه‌های دولتی داروی سرطان ندارند و یا به سختی می‌شود در موعد شیمی درمانی دارو خرید و بیماران به ناچار باید در بازار سیاه به دنبال دارو باشند. 

کارگردان «ترانه شرقی» در پایان درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد: مرکز گسترش تخصصی‌ترین مرکز تولید مستند در ایران است و در طول ساخت این مستند، همکاری بسیار زیادی با من شد. 

عوامل «بازی برنده‌ها» عبارتند از نویسنده و کارگردان: احسان صدیقی، مدیر تولید: مهدی کار آمد، مجری طرح: فاطمه شیری، مشاور پزشکی: دکتر رضا کیاسالار، مشاور اجتماعی: دکتر علی ذوالفقاری، تصویر: محسن استیری، صدا: حسن نجفی، دستیار کارگردان: آیسل صدیقی و تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/


آزیتا حسینی
|
Netherlands
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
0
من در سن پایین این بیماری رو تجربه کردم و میخوام تجربیاتم رو با کارگردان در میون بزارم بعنوان کسی که در اینباره مدتهاست در حال تحقیق هستم.ممنون میشم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *