شکست و ناکامی؛ دستاورد ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه

8:45 - 06 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۸۶۷
شکست و ناکامی؛ دستاورد ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه
کارشناسان می‌گویند که رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از آغاز جنگ علیه غزه نتوانسته به اهداف اعلام شده خود دست پیدا کند.

خبرگزاری میزان - بیش از ۲۰۰ روز از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه گذشته است و هنوز هیچ چشم‌اندازی برای پایان این جنگ وحشیانه وجود ندارد.

پایگاه میراژ، نوشت که پیامد‌های حمله نظامی ۲۰۰ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم از نظر دامنه و هم هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان فلسطینی، وحشتناک است.

این امر به ویژه با توجه به فقدان شرم‌آور فشار جهانی بر رژیم صهیونیستی برای پایبندی به قوانین بین‌المللی و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری و توقف جنایت مستمر نسل‌کشی علیه مردم فلسطین نگران‌کننده است.

المیادین هم نوشت: امروزه، آشکار است که تعداد انگشت شماری از مقامات اسرائیلی مدعی دستیابی به اهداف جنگی در غزه هستند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به‌عنوان مدافع اصلی شعار «پیروزی قاطع قاطع» برجسته می‌شود.

پس از بیش از ۲۰۰ روز از آغاز جنگ علیه نوار غزه، روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که اسرائیل هنوز باید زندانی‌های خود را بازگرداند، مقاومت را شکست دهد، نفوذ آن را کاهش دهد، یا عملا به توانایی‌هایش آسیب برساند، چه رسد به از بین بردن آن.

این روزنامه در ادامه نوشت: در همین حال، وضعیت وخیم اسرائیل در جبهه شمالی با حزب‌الله باعث شده که ده‌ها هزار اسرائیلی نتوانند به محل سکونت خود بازگردند و مقاومت لبنان به عملیات روزانه خود علیه پایگاه‌ها و اماکن نظامی در یک تشدید بی‌پایان ادامه می‌دهد. 

در سطح سیاسی، هیچ پیشرفتی در ارتباطات بین آمریکا، فرانسه، دولت لبنان و حزب‌الله صورت نگرفته، زیرا نهاد‌های امنیتی و نظامی معتقدند که آتش‌بس در غزه به تنهایی تبادل آتش در جبهه شمالی را متوقف می‌کند. 

المیادین نوشت که ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام در سخنرانی روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت خود گفت که رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از ۲۰۰ روز جنگ بی‌رحمانه ناتوانی خود را نشان داده است. این رژیم تنها مرتکب قتل‌عام می‌شود و زیرساخت‌های غیرنظامی را نابود می‌کند.

۲۰۰ روز از آغاز جنگ گذشته و مقاومت هنوز تزلزل‌ناپذیر است. 

سخنگوی القسام گفت: مقاومت تا زمانی که تجاوزات اسرائیل ادامه داشته باشد و تا زمانی که در سرزمین فلسطین به حیات خود ادامه دهد، به ضربه زدن به اشغالگران ادامه خواهد داد.

هابرلر هم نوشت که رژیم صهیونیستی اکنون بیش از ۲۰۰ روز است که جنگی ویرانگر را علیه غزه به‌راه انداخته و ده‌ها هزار فلسطینی را کشته و مجروح کرده و هرگونه نشانه‌ای از زندگی را در این منطقه محاصره شده از بین برده است. 

با وجود استفاده بیش از حد از زور که انتقاد‌های جهانی را برانگیخته و به اتهامات نسل‌کشی منجر شده است، کارشناسان معتقدند رژیم صهیونیستی با شکست استراتژیک در غزه مواجه شده و نتوانسته است به اهداف اعلام شده خود در شکست حماس یا آزاد کردن زندانی‌های اکتبر گذشته دست یابد.

به گفته آندریاس کریگ، تحلیلگر سیاسی، رژیم صهیونیستی اساسا در جنگ، چه از نظر استراتژیک و چه از نظر عملیاتی شکست خورده است، زیرا هیچ راهی برای شکست نظامی حماس وجود نخواهد داشت. 

کریگ، کارشناس ارشد دانشکده مطالعات امنیتی در کینگز کالج لندن، گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیوانه‌وار در تلاش است تا روایت دروغ پیروزی را برای فروش به عموم ترسیم کند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *