گفت‌وگو|

قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم می‌شود

9:21 - 01 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۶۲۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم می‌شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی یکی از موضوعات خوب سند تحول قوه قضاییه دانست و گفت: این اتفاق باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم و حوزه قضایی خواهد شد.

خبرگزاری میزان - سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، ابلاغ شد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه «قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی به دلیل جلوگیری از کثرت ورودی پرونده به دستگاه قضایی و پیش‌بینی تکالیفی در این زمینه در بخش‌های مختلف سند» یکی از ویژگی‌های مهم سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه است بیان کرد: قضازدایی سیاست خوبی بوده و به عنوان یکی از ابعاد پیشگیرانه برای تشکیل پرونده‌های متعدد که باعث اطاله دادرسی و افزایش پرونده‌ها می‌شود نقش بسیار برجسته‌ای دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تجربیات مثبت گذشته در اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه باید مورد استفاده قرار بگیرد تا در این مرحله با کیفیت بیشتری از حق ذی‌نفعان در پرونده‌ها چه در شورای حل اختلاف و در حوزه پیشگیری دفاع شود و موجبات رضایت آنها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم و حوزه قضایی خواهد شد. قطعا در پرونده‌های قضایی هزینه‌های زیادی ایجاد می‌شود که موجب چالش‌های اجتماعی، قضایی، اقتصادی و امور شهروندی می‌شود.

بابایی کارنامی اظهار داشت: قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی جزو منشور و اسناد خوب سند تحول قوه قضاییه است که امیدوارم به خوبی اجرا شود، مجلس یازدهم نیز قوانین خوبی در تقویت شورای حل اختلاف به تصویب رسانده و حمایت‌های خوبی انجام داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *