رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

آمار احداث فضای سبز در پایتخت جهشی و تصاعدی بوده است

9:00 - 30 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۵۷۸
آمار احداث فضای سبز در پایتخت جهشی و تصاعدی بوده است
سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ سالانه ۳۱۳ هکتار فضای سبز احداث شده و آمار تولید فضای سبز جهشی و تصاعدی بوده است.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با میزان درباره اینکه عده‌ای معتقدند سرانه فضای سبز در پایتخت پایین است، گفت: بر اساس گزارشی که اخیرا از سازمان بوستان‌ها گرفتم، نزدیک به ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار فضای سبز طی ۳ سال اخیر ایجاد شده که رقم بالایی است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۱۰۱ بوستان محلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای طی ۳ سال اخیر ایجاد شده است، ادامه داد: در عین حال در احداث فضای سبز در ۲ سال اخیر سرعت فعالیتمان نسبت به ۲ سال قبلش افزایش داشته، در حالی که از شهریور ۹۰ تا شهریور ۱۴۰۰، ۲۶۱ هکتار فضای سبز ایجاد شده از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ سالانه ۳۱۳ هکتار فضای سبز احداث شده و آمار تولید فضای سبز جهشی و تصاعدی بوده است.

سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این اتفاق نشان می‌دهد که سیاست‎گذاری و دغدغه‌مندی شورای شهر به درستی به مدیریت شهری انتقال پیدا کرده است، افزود: همچنان ایجاد فضای نیازمند استمرار نظارت در مدیریت شهری است چراکه از جهت آلودگی هوا و جمعیت پایتخت فضای سبز مانند ریه‌ای برای تنفس شهروندان پرتعدادش است و از این رو حساسیت در این مورد همچنان وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، بیان کرد: در مواردی که نظارت اتفاق می‌افتد مشکلی وجود ندارد، باید از ایجاد جوی که مانع از انجام خدمت شود، پرهیز کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *