رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره‌برداری از ۲۵ پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳/ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در معابر و بزرگراه‌های تهران توزیع می‌شود

14:59 - 08 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۲۵۴
بهره‌برداری از ۲۵ پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳/ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در معابر و بزرگراه‌های تهران توزیع می‌شود
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه از ۲۵ پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳ رونمایی می‌شود گفت: قصد داریم هر ماه پروژه‌ای در حوزه فنی عمرانی به بهره‌برداری برسانیم.

خبرگزاری میزان - مهدی صداقتی، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ظهر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه سال ۱۴۰۳، سالی پرکار برای معاونت فنی عمرانی به‌ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است، گفت: با توجه به تصویب پروژه‌ها و برنامه‌ها در سال ۱۴۰۱، در سال ۱۴۰۲ ما وارد فاز اجرا شدیم و امروز فرآیند و نتایج این پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲۵ پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳ گفت: قصد داریم هر ماه پروژه را در حوزه فنی عمرانی به بهره‌برداری برسانیم.

صداقتی بیان کرد: برخی از پروژه‌ها به لحاظ ابعاد و اندازه در قالب پروژه‌هایی از جمله پروژه شهید بروجردی نیستند. این پروژه‌ها می‌توانند اثرگذاری خاصی را در کاهش بار ترافیکی داشته باشند که از آن جمله می‌توان به تعریض ایمنی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری اشاره کرد که شاید این پروژه‌های کوچک‌مقایس تفاوت زیادی را با پروژه‌های بزرگ داشته باشند، اما اثرگذاری زیادی را در کاهش بار ترافیکی دارد.

وی توضیح داد: پروژه تعریض ایمنی کندرو شرقی بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید لشگری با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و مزایای زیادی دارد. در گذشته این منطقه، نقطه رها شده‌ای بود که با بهره‌برداری از این پروژه این محدوده سروسامان یافت، عرض معبر در کندرو ۲ لاین بود که با تدبیر انجام شده و تعریض به ۳ لاین افزایش پیدا کرد و به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده و همین مسائل موجب شده که آسفالت بزرگراه‌ها بعد از یک بازه زمانی بسیار کوتاه از بین بروند، اما ما در قالب تحکیم بستر بزرگراه آزادگان از روش جدید و مناسبی در قالب آسفالت‌ریزی استفاده کرده‌ایم که این کار مزایای بسیاری دارد اول اینکه زمان استفاده از آسفالت این بزرگراه به حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده و رضایت شهروندان را به همراه داشته است.

صداقتی درباره بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی ضمن اشاره به اینکه اجرای این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده بود و ۷ سال از اجرای آن می‌گذشت که در سال ۱۴۰۰ تحویل این دوره از مدیریت شهری شد و در نهایت با تلاش صورت گرفته فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید، افزود: شهردار تهران توجه زیادی به مسائل فرهنگی اجتماعی و ترافیکی و کار‌های عمرانی دارد و از این رو بودجه مناسبی برای این کار‌ها اختصاص پیدا کرده است.

 مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن بیان اینکه طول بزرگراه آزادگان ۴۵ کیلومتر است، ادامه داد: این بزرگراه شامل ۲.۲ درصد معابر شهر تهران است و سال گذشته ۱۰ درصد از حجم تولیدی آسفالت در شهرداری تهران در این معبر توزیع شد.

صداقتی افزود: در سال ۱۴۰۲ به کندرو‌های بزرگراه‌ها توجه شد و در این معابر آسفالت‌ریزی صورت گرفت، در سال ۱۴۰۳ نیز اولویت ما آسفالت‌ریزی در کندرو‌های آزادراه‌ها است و در این بخش برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه سالانه ۱۰ درصد از معابر شهر تهران قابل آسفالت‌ریزی است و ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت تولید و در سطح معابر توزیع می‌کنیم، بیان کرد: سال گذشته نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شد و به امید خدا امسال نیز به همین میزان آسفالت توزیع و در سطح معابر معابر و بزرگرا‌ه‌ها توزیع می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *