گفت‌وگو|

مبارزه با فساد اعتماد به نظام را به دنبال دارد

9:30 - 08 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۱۷۳
مبارزه با فساد اعتماد به نظام را به دنبال دارد
یک فعال رسانه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت برخورد با مفسدان عملکرد قوه قضاییه را امیدوارکننده دانست و مبارزه با فساد را زمینه‌ساز اعتماد به نظام خواند.

محمد آخوند صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه وطن امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره عملکرد قوه قضاییه در برخورد با مفسدان گفت: قوی قضاییه یکی از ارکان مهم نظام است و هر حرکت و برنامه‌ریزی در آن ابعاد ویژه‌ای به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر اشتباهی در حوزه قوه قضاییه انجام شود آثار آن به خوبی در جامعه مشخص می‌شود و هرگونه کار مثبت نیز اثربخشی نتایج ویژه را برای همه جامعه به دنبال دارد.

آخوند عملکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای را موردبررسی قرارداد و افزود: رئیس قوه قضاییه هم قاطعیت و هم صلابت ویژه دارد. حضور طولانی‌مدت وی در عرصه قضاوت و مسئولیت‌های متعدد در این قوه سبب شده است تا به خوبی ابعاد کار را بشناسد، بنابراین تصمیم وی برای هرگونه اقدام برای مبارزه با فساد ابعاد ویژه‌ای دارد و تحول خوبی را در این مسیر به دنبال خواهد داشت.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: وقتی مردم می‌بینند بدون هیچ‌گونه تعارفی ریشه‌های فساد پیگیری و پرونده‌هایی برای آن تشکیل می‌شود به‌نظام امیدوار می‌شوند این مهم با توجه به پرونده فرزندان معاون اول قوه قابل توجه است و ادامه این روند باعث اعتماد به کلیت نظام می‌شود.

وی اشاره‌ای به اجرای سند تحول داشت و افزود: اجرای سند تحول زمینه‌ساز اعتماد بوده و مشکلاتی که در ساختار قوه قضایی است را حل‌وفصل می‌کند. نکته دیگر اینکه مقام معظم رهبری نیز تعامل بین قوا را مهم خواند و خوشبختانه این مهم در حال اجرا است.

آخوند روند مبارزه با فساد را مهم خواند و تاکید کرد: برخورد قاطع و اصلاح ساختار همچنین اجرای سند تحول هر یک حرکتی ارزشمند است و اصلاحات اساسی را با خود به همراه دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به فرایند مبارزه با فسادی که در پیش‌گرفته شده است؛ حتماً باید رسانه‌ها در این زمینه همراهی کنند و این عملکرد را به شیوه‌ای مطلوب انعکاس دهند، تا رویکرد قوه قضاییه مشخص و در ادامه عدالت و امید به مردم تزریق شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *