گفت‌وگو|

چرخابی: مربیان و بازیکنان می‌خواهند با فشار به داوران امتیاز بگیرند

0:45 - 14 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۱۴۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
چرخابی: مربیان و بازیکنان می‌خواهند با فشار به داوران امتیاز بگیرند
پیشکسوت فوتبال گفت: در این فصل لیگ برتر تیم‌ها به لحاظ فنی بهتر از سال‌های قبل عمل کردند.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با میزان، درباره رشد و پیشرفت تیم‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در این فصل لیگ برتر تیم‌ها به لحاظ فنی بهتر از سال‌های قبل عمل کردند، چون اکثر تیم‌ها دوست داشتند فوتبال بازی کنند. تیم‌ها بیشتر حریفان‌شان را از جلو پرس می‌کردند و حتی تیم‌هایی که از روز اول آغاز مسابقات شانس خوبی نداشتند، تاکتیک پرس از جلو را در دستور کار خود قرار داده بودند. تیم‌های بزرگ دنیا به خوبی این کار را انجام می‌دهند، چون می‌خواهند زودتر صاحب توپ شوند و از همان جلو حمله جدیدی را طراحی کنند.

وی در مورد عملکرد خوب تیم فوتبال ملوان در این فصل لیگ برتر اضافه کرد: استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور، جمع مدعیان را شکل داده‌اند. این فصل ملوان هم با بازی‌های خوب به جذابیت لیگ برتر افزوده است. این تیم بازی به بازی انگیزه پیدا کرد، اما با باختی که مقابل پیکان داشت، رقابت پایاپای با تیم‌های بالای جدول را تا حدودی از دست داد. اگر از لحاظ آماری به نتایج ملوان نگاه کنیم، در رده سوم تیم‌هایی که کمترین باخت را دارند در جایگاه سوم قرار گرفته است. استقلال با یک باخت، پرسپولیس با ۲ باخت و ملوان ۴ بازی خودش را باخته است. 

*مربیان وقتی نتیجه نمی‌گیرند، کاسه و کوزه‌ها را سر داور می‌شکنند

کارشناس فوتبال درباره موارد منفی در لیگ برتر گفت: هنوز برخی از مسائل منفی از سال‌های گذشته در مسابقات لیگ برتر باقی مانده است. مربیان و بازیکنان سعی می‌کنند از داوران امتیاز بگیرند و به داوران فشار آورند. حتی پیش می‌آید که هنوز بازی شروع نشده، به داور حمله می‌کنند. مربیان وقتی نتیجه نمی‌گیرند، کاسه و کوزه‌ها را سر داور می‌شکنند. جدیداً هم مربیان خارجی داوران را دلیل عدم نتیجه‌گیری تیم‌شان می‌دانند.

پیشکسوت فوتبال در مورد عدم وجود سیستم VAR در مسابقات لیگ برتر یادآور شد: به طور حتم نبود تجهیزات کمک داور ویدیویی مشکلات داوری بازی‌های لیگ برتر را بیشتر می‌کند و اگر این سیستم وجود داشته باشد دیگر جنجالی به وجود نخواهد آمد. اگر در دیدار دربی هم VAR وجود نداشت، مطمئناً مشکلات زیادی در این دیدار پیش می‌آمد. چون دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر جایگاه اول و دوم را داشتند، اگر داور یک خطا را اشتباه اعلام می‌کرد به طور حتم مشکلات بین دو تیم بیشتر می‌شد.

*پروسه جوان‌گرایی در فوتبال ایران به خوبی انجام می‌شود

چرخابی ادامه داد: تجهیزات کمک داور ویدیویی باید در تمام بازی‌های لیگ برتر وجود داشته باشد تا کیفیت فنی تیم‌ها بالا برود و تنش را بین مربیان و داوران کمتر کند.

وی درباره جوان‌گرایی در لیگ برتر خاطر‌نشان کرد: بهترین و قشنگ‌ترین کاری که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انجام دادند درباره جوان کردن تیم‌ها بود تا بازیکنان جوان وارد مسابقات لیگ برتر شوند. اگر با نگاه مثبت به قانون استفاده از بازیکنان جوان در تیم‌های لیگ برتری نگاه کنیم، پروسه جوان‌گرایی در فوتبال ایران بهتر و زودتر انجام می‌شود. بر همین اساس بازیکنان جوان‌تر می‌توانند بهتر خودشان را به فوتبال ایران نشان بدهند و زودتر وارد چرخه لیگ برتر شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: لیگ برتر فوتبال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *