۱۰۰ درصد اراضی زراعی و مسکونی روستای سراج‌آباد شهرستان دشتستان سنددار شد

14:04 - 04 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۳۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۰۰ درصد اراضی زراعی و مسکونی روستای سراج‌آباد شهرستان دشتستان سنددار شد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین اهدا اسناد مالکیت زمین‌های زراعی و مسکونی روستای سراج‌آباد شهرستان دشتستان گفت: با تلاش جهادی کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان واگذاری اسناد مالکیت ۲۰۵ قطعه زمین زراعی و مسکونی به اهالی روستای سراج آباد اهدا شد.

خبرگزاری میزان_ مهدی مهرانگیز عنوان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و مشخص شدن وضعیت هرمتر از اراضی کشور با اجرای قانون مرتبط آن که همان قانون جامع حدنگار است نوعی حکم حکومتی است که شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مستند کردن اراضی نقش مهمی در رونق زندگی روستاییان و پیشگیری از اختلافات بر سر اراضی دارد بیان کرد: زمانی که زمین مسکونی یا زراعی  یک روستایی فاقد سند مالکیت است صاحبان اراضی نمی‌توانند از مزایایی که دارد بهره ببرند و این بی‌نظمی‌ها هر آن منجر به طرح دعوی در مراجع قضایی و اختلافات خانوادگی می‌شود که برای جلوگیری از این اتفاق باید به ساماندهی اراضی روستایی و صد‌ور اسناد مالکیت کمک کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از صدور بیش از ۷۹ هزار سند روستایی مسکونی در استان خبر داد و اظهار کرد: با تلاش ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر در ۴۰۶ روستای این استان  تاکنون ۷۹ هزلر ۲۰۵ سند مالکیت مسکونی روستایی صادر و به مردم تحویل داده شده است.

وی تاکید کرد: دادگستری استان با تمام امکانات و ظرفیت قانونی آمادگی دارد که در کنار ادارات ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن و منابع طبیعی و با یک کار جهادی در مدت مشخصی ساماندهی اراضی روستایی را به اتمام برسد تا به زودی شاهد برگزاری جشن اتمام مستند کردن اراضی روستایی را برگزار کنیم.

مهرانگیز  با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و مصوبات آن تصریح کرد: استان بوشهر در اجرای کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد ۹۹.۲۵ درصد این اراضی بسیار خوب عمل کرده است.

وی با اشاره به تسهیل شرایط صدور اسناد مسکن‌های روستایی بیان کرد: برای مسکن‌های روستایی پرونده‌ای در هیئت‌های ساماندهی تشکیل می‌شود و متقاضیان به سهولت می‌توانند سند خود را دریافت کنند و با تهمیدات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای صدور تعویض اسناد دفترچه‌ای به حدنگاری و نقشه اراضی مسکونی هیچ هزینه‌ای از روستائیان دریافت نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری بوشهر با اشاره به اتمام حدنگاری در برخی از روستا‌های استان مانند قراولخانه و پلنگی دشتستان، سرچشمه جم و...، ابراز امیدواری کرد که سایر روستائیان هرچه سریعتر در این راستا اقدام و از مزایای سند که قطعاً یکی از محور‌های توسعه روستاهاست بهره‌مند شوند.

گفتنی است در این مراسم محمدرضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک، علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن، احمد بنافی فرماندار دشتستان و جمعی از مقامات استان  و شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *