۳۵ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی به سازش ختم شد

10:10 - 02 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۸۴۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۵ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی به سازش ختم شد
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صلح و سازش در بیش از ۳۵ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی اظهارکرد: شورای حل اختلاف استان مرکزی در ۶ ماهه اول سال جاری در پرونده‌های قابل صلح و سازش، عملکرد بیش از ۳۵ درصد مصالحه را ثبت کرده است که نشان از زحمات و تلاش‌های قضات و کارکنان شورای حل اختلاف استان دارد که با همت بلند و انجام یک کار جهادی و انقلابی به این مهم دست یافتند.

وی افزود: در این مدت تعداد ۱۱۴۵۷ فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان مرکزی به صلح و سازش انجامیده است. همچنین در این بازه زمانی تعداد ۳ فقره پرونده قصاص نفس با حصول سازش و رضایت اولیاء دم، منجر به عدم اجرای حکم قصاص شد که بسیار امر مبارکی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: افزایش صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف و تداوم و گسترش این امر مهم و اثربخش فارغ از اینکه عملکرد درخشان و کارنامه قابل قبول و در خور تقدیر شوراهاست، عامل مهمی در جهت افزایش میزان رضایتمندی مراجعان و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی و همسوسازی اهداف با سند تحول و سند امنیت قضایی و منویات ریاست قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با تاکید بر ضرورت رفتار‌های کدخدامنشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، تصریح کرد: همکاری مردم و اعضای شورا‌های حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و ارتقاء صلح و سازش ضروری بوده و باید فرهنگ اسلامی اصلاح ذات البین، ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *