افزایش تهدیدها علیه مساجد و مسلمانان در آلمان/ ثبت ۱۲۴ حمله در سه ماه

12:49 - 23 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۹۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش تهدیدها علیه مساجد و مسلمانان در آلمان/ ثبت ۱۲۴ حمله در سه ماه
مسلمانان آلمان از افزایش تهدیدات در این کشور علیه مساجد ابراز نگرانی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - مقامات جامعه مسلمانان آلمان گزارش دادند که مساجد در سراسر این کشور با افزایش تخریب، آزار و اذیت و تهدید روبرو هستند.

به گزارش «آناتولی»، «کمال ارگون»، رئیس گروهی از مسلمان در آلمان، گفت: مساجد بیشتری در هفته‌های اخیر نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند که با نام مستعار نئونازی «NSU ۲.۰» امضا شده است.

وی افزود: ما نخواهیم ترسید، ما با چنین تهدید‌هایی کنار نمی‌‌آییم. اما ناامیدکننده است که در بیشتر آتش‌سوزی‌ها در مساجد، که می‌تواند جان افراد بسیاری را بگیرد، عاملان شناسایی یا دستگیر نمی‌شوند.

«NSU ۲.۰» به یک گروه «ملی‌گرای سوسیالیست» در آلمان اشاره دارد؛ یک گروه که در سال ۲۰۱۱ شناسایی شد، ۱۰ نفر را به قتل رساند و حملاتی را علیه مهاجران مسلمان انجام داد.

بر اساس آمار‌های رسمی، در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳، ۱۲۴ حمله به مسلمانان از جمله حملات لفظی و فیزیکی، نامه‌های تهدیدآمیز و آتش‌سوزی مساجد در آلمان صورت گرفته است.

«ارگون» از مقامات آلمان خواسته تا اینگونه جنایات را به طور کامل بررسی کنند و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند. 

وی همچنین خواستار موضع قوی‌تر در برابر نفرت ضد مسلمانان و افراط‌گرایی شد.

متأسفانه، نژادپرستی در آلمان یک واقعیت است؛ آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که احزاب راستگرای افراطی به دومین حزب بزرگ در این کشور تبدیل شده‌اند و این به تنهایی نشان می‌دهد که آلمان به سمت یک دوره خطرناک پیش می‌رود.

یک نظرسنجی جدید هفته گذشته حزب ضد مهاجر «گزینه دیگر برای آلمان» (AfD) را در جایگاه دوم و بالاتر از سوسیال دموکرات‌های اولاف شولتز، صدراعظم، قرار داد.

«برهان کسیچی»، رئیس شورای اسلامی جمهوری فدرال آلمان، به آنادولو گفت که سیاستمداران احزاب دموکراتیک باید در برابر پوپولیسم جناح راست بایستند و با پیام‌های اسلام هراسانه آن‌ها مقابله کنند؛ «کسیچی» همچنین تدابیر امنیتی قوی‌تری از سوی پلیس برای حفاظت از مساجد و مؤسسات اسلامی پیشنهاد کرد.

در سال‌های اخیر، آلمان شاهد افزایش نژادپرستی و اسلام‌هراسی بوده که به وسیله تبلیغات گروه‌های نئونازی و راست افراطی AfD، که از بحران پناهجویان سوءاستفاده کرده و سعی در القای ترس به مهاجران داشتند، تشدید شده است.

طبق آخرین داده‌ها، پلیس آلمان دستکم ۶۱۰ جنایت اسلام‎هراسی ناشی از نفرت را در سال ۲۰۲۲ در سراسر این کشور ثبت کرده است.

حدود ۶۲ مسجد بین ژانویه تا دسامبر سال گذشته در آلمان هدف حمله قرار گرفت و دستکم ۳۹ نفر به دلیل خشونت ضد مسلمانان مجروح شدند.

آلمان با جمعیت بیش از ۸۴ میلیون نفر و نزدیک به ۵.۳ میلیون مسلمان، دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا پس از فرانسه را دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *