بیشترین مهاجران بین المللی از "هند" هستند

16:05 - 04 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۴۵۲
بانک توسعه آسیایی در گزارشی اعلام کرد که بیشترین تعداد مهاجران بین المللی در سال 2017 متعلق به هند و سپس چین و بنگلادش هستند.

به گزارش گروه بین الملل ، روزنامه اکونومیک تایمز نوشت: این آمار بدان معناست که یک سوم از مهاجران بین المللی در سال 2017 از قاره آسیا بوده اند.

در این گزارش آمده است: در سال 2017، بیش از 17 میلیون هندی،10 میلیون شهروند چینی و 7.5 میلیون نفر بنگلادشی به خارج از کشور های خود مهاجرت کرده اند. حدود یک سوم از مهاجران خارجی از آسیا هستند که در این امر هند و پس از آن چین دارای بیشترین مهاجران بین المللی می باشند.

به نوشته این روزنامه هندی، 'بانک توسعه آسیایی' افزود: آسیا همچنان بزرگ ترین منبع مهاجران خارجی است اگرچه سفر مهاجران به مقاصد محلی در سال گذشته کاهش یافته است. سهم جهانی مهاجران آسیایی با یک رشد 3.9 درصدی روبرو بوده است و از 83.6 میلیون نفر در سال 2015 به 86.9 میلیون نفر در سال 2017 افزایش یافته است.
این گزارش همچنین اعلام کرد که اکثر مهاجران بین المللی که وارد هند می شوند متعلق به کشورهایی چون بنگلادش(3.1 میلیون نفر)، پاکستان(1.1 میلیون نفر) و نپال (0.5 میلیون نفر) هستند.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری خارجی در آسیا 517.5 میلیارد دلار بوده است. سرمایه گذاری های جدید در هند، چین، ویتنام، فیلیپین و سنگاپور سبب ایجاد 667 هزار شغل در بخش های ساخت و ساز، نرم افزار، تکنولوژی اطلاعات، قطعات الکترونیکی و غیره شده است. در همین حال سرمایه گذاری آسیا در خارج از منطقه در سال 2017 به ارزش 487.9 میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس گزارش بانک توسعه آسیایی سرمایه گذاران نوظهور آسیایی، سرمایه گذاری منطقه آسیا در خارج را در سال 2017 افزایش داده اند. به عنوان مثال هند سرمایه گذاری خارجی خود را در بخش های قطعات الکترونیکی و کائوچو تا دو برابر افزایش داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *