آینده پرفروغی برای ایران اسلامی رقم خواهیم زد/ اگر ملت به صحنه نیایند، دشمن مردم را به اردوگاه خود می‌برد/ بحث سرنوشت آزادی و استقلال و یا ماندن استعمارگران در منطقه است

14:30 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۸۳۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به فضل پروردگار متعال آینده پرفروغی را برای ایران اسلامی رقم خواهیم زد، گفت: بحث سرنوشت آزادی و استقلال و یا ماندن استعمارگران در منطقه است. آمریکا یا ملت‌های منطقه است. باید مردم به صحنه مصاف بیایند و امور را مدیریت کنند.
مردم با حضور نیرو‌های انقلاب به صحنه می‌آیند/ باید مردم به صحنه مصاف بیایند و امور را مدیریت کنند/ رویارویی سرنوشت منطقه بین ایران و آمریکا در حال وقوع استبه گزارش گروه سیاسی ، محسن رضایی امروز (پنجشنبه ۲۶ مهر) در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: خوشحالم که در جمع نیرو‌های متعهد و دلسوز انقلاب هستم. از آقای زاکانی و سروری هم تشکر می‌کنم. هر دو برادر از دوستان قدیمی ما هستند که سال‌ها در جبهه انقلاب حضور فعال داشتند.

وی افزود: امروز در چهلمین سال انقلاب با رویارویی دیگری با آمریکا مواجه هستیم. هر چند این تقابل اولین رویارویی نیست، اما از ویژگی‌های خاص و مهمی برخوردار است. هدف این رویارویی آینده منطقه است و به آن می‌توانیم رویارویی سرنوشت بگوییم. رویارویی سرنوشت ساز منطقه بین ایران و آمریکا در حال وقوع است.

دبیر مجمع تشخیصمصلحت نظام یادآور شد: نتیجه این رویارویی برای ایران و آمریکا تعیین کننده است. آمریکایی‌ها از بعد از جنگ جهانی دوم در منطقه ما مستقر شدند و جای انگلیس را در ایران و عربستان و دیگر کشور‌ها گرفتند. آمریکایی‌ها به عنوان دفاع از این منطقه در برابر کمونیسم نفت و گاز منطقه را بردند و بازار اسلحه خود را در اینجا برپا کردند و امنیت اسرائیل را تضمین کردند. اینجا بهشت آمریکا بود که انقلاب اسلامی آن را به هم زد. به همین دلیل رویارویی‌های امریکا با این انقلاب شروع شد و امروز در یکی از مهم‌ترین رویارویی‌ها به سر می‌بریم.

رضایی گفت: در این چهل سال آمریکایی‌ها روز به روز ضعیف‌تر شدند و ایران را از دست دادند. عربستان را رودر روی ما قرار دادند و ناکام ماندند. عربستان هم نتوانست نقشی برای آمریکا ایفا کند و از امید و آرزو‌هایی که آمریکا خارج شد. عربستان به در و دیوار زدند که سرمایه گذاری آمریکا را جلب کنند، اما نشد. آمریکایی‌ها در موضوع افغانستان و عراق مستقیما وارد شدند، ولی در باتلاق گرفتار شدند.

وی با اشاره به شکست‌های متعدد آمریکا در منطقه افزود: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که ایران را ازسر راه بردارند. اگر آن‌ها ایران را در خودحل کند، تمام منطقه به دست آمریکا می‌افتد. اما اگر آمریکا شکست بخورد، باید به طور کامل از منطقه خارج شوند و ایران قدرت بزرگ جهان اسلام خواهد شد و اسرائیل به محاصره در خواهد آمد. اگر آن‌ها پیروز شوند، به تعبیر حضرت امام، مساجد را هم از ما می‌گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت رویارویی ایران و آمریکا در منطقه گفت: این نبرد بسیار جدی است. ابتدا تلاشی کردند که از طریق کنترل پیشرفت هسته‌ای ما، جلوی ما را بگیرند. تیم جدید آمریکا می‌گوید با کنترل هسته‌ای ایران، جلوی پیشرفت ایران را نمی‌توان گرفت. نباید این طور فکر کرد که اگر کسی غیر از ترامپ از جمهوریخواهان می‌آمد، مسائل خیلی فرق می‌کرد. پشت سر ترامپ یک دکترین است که می‌خواهد ایران را شکست دهد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) عنوان کرد: اقتصاد نقطه آسیب پذیر ما بود، اما ماجرا تنها اقتصاد نیست. تمام برنامه آمریکا اقتصاد نیست. رسانه وجریان‌های تروریستی هم هست. نمونه آن را در اهواز و سیستان و بلوچستان دیدید.

وی تصریح کرد: همه اقتصاد‌های دنیا با پدیده شوک اقتصادی مواجه هستند. اقتصاد ضربان دارد. اگر از حد طبیعی خارج شود، گرفتار تورم یا رکود می‌شود. سیاست‌های اقتصادی برای کنترل این نبض است. دو اشکال پیش آمد. وارد یک شوک اقتصادی شدیم و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت، ضربان اقتصاد را بیشتر وغیر طبیعی کرد. آمریکا تحریم را شروع کرد و در رسانه‌ها اطلاعات غلطی را پمپاژ کردند. اگر مدیریت اقتصادی درستی صورت می‌گرفت، اقدامات آمریکا، آسیب کمتری می‌زد و نرخ دلار در بین ۷ تا ۸ هزار تومان متوقف می‌شد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: واقعیت این است که انتظارات غیر واقعی به بیرون از مرزها، فرصت را از دولت گرفت. زمانی دولت به پاشنه جدید رو آوردند که پنج سال وقت خوب را از دست دادیم.

رضایی افزود: ما باید اقتصاد را سرو سامان بدهیم. مردم باید برادری و کارآمدی دولت را درعمل ببینند. در جنگ رسانه ای، قرارگاه‌های دشمن در عربستان و اسرائیل و اروپای شرقی به وجود آمده که فعال شده اند. در عملیات‌های تروریستی، می‌خواهند به مردم بگویند که دستاورد انقلاب در بعد امنیت متزلزل است. این جنگ اقتصادی و رسانه‌ای و تروریستی پروژه جدید آمریکایی‌ها برای ماندن در منطقه است. این جنگ بر سر آینده است. دشمنان می‌خواهند از فروپاشی خودشان در منطقه جلوگیری کنند و مسلمانان منطقه با هم متحد نشوند. این منطقه، نقطه سرنوشت جهان است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ما به فضل پروردگار متعال آینده پرفروغی را برای ایران اسلامی رقم خواهیم زد. جنگ بر سر ریال ایران و دلار آمریکاست. جنگ بر سر خروج آمریکا از منطقه و نفوذ ایران درمنطقه است. بحث سرنوشت ازادی واستقلال ویا ماندن استعمارگران در منطقه است. آمریکا یا ملت‌های منطقه است. باید مردم به صحنه مصاف بیایند و امور را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: مردم با حضور نیرو‌های انقلاب به صحنه می‌آیند. اگر نیرو‌های انقلاب در بلاتکلیفی باشند، مردم به صحنه نمی‌آیند و موفقیتی حاصل نمی‌شود. مانند دوران سال اول جنگ که آقای بنی صدر فرماندهی کل قوا را در دست داشت و یک تپه را هم نتوانسته بودند آزاد کنند. اگر ملت به صحنه نیایند، دشمن مردم را به اردوگاه خود می‌برند. دشمن می‌خواهد این عصای حضرت موسی را از دست رهبر انقلاب بگیرد. در سیزدهم آبان تکبیر‌های باشکوه از جای جای ایران اسلامی، بلند خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *