کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» به چاپ بیست و چهارم رسید

12:26 - 01 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۴۱۲۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
چاپ بیست و چهارم کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» تألیف باقر ساروخانی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری میزان - کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» حاصل نزدیک به بیست ‌و‌پنج سال آموزش و پژوهش باقر ساروخانی دربارة جامعه شناسی خانواده در ایران است. متنی است علمی مناسب دانشجویان و نیز متنی ساده و همه‌فهم مناسب هر علاقه‌مند به حوزة جامعه‌شناسی خانواده. کتاب با مفهوم ازدواج و تطوّر آن در طول تاریخ آغاز می‌شود. در فصل دوم به همسان همسری به عنوان قاعده ای جهانی برای همسرگزینی پرداخته شده است.

انواع صُوَر ازدواج مبحث فصل سوم کتاب است. در فصل چهارم موضوع گزینش همسر و علایق فردی و حدّ والدین مطرح شده است. ازدواج در ایران امروز در فصل پنجم تحلیل شده است. فصل ششم دربارة خانواده و انواع آن و نظریه‌های مربوط به آن است. فصل هفتم دربارة حیات خانواده و عوامل مؤثر بر آن (اشتغال زن و خانواده) بحث و بررسی کرده است. و فصل هشتم به انواع خویشاوندی از حیث جامعه شناختی پرداخته است. کتاب ضمیمه‌ای دارد دربارة کاربرد جامعه شناسی خانواده در گروه‌های ویژه (عشایر ایران).

چاپ بیست و چهارم این کتاب در 330 صفحۀ وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 110.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *