انتقال ۵۷ بیمار با آی‌ سی‌ یو هوایی نیروی هوایی ارتش از ایلام به تهران

14:39 - 25 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۶۲۸۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مسئول سامانه آی سی یو هوایی نیروی هوایی ارتش گفت: در اربعین ۱۴۰۱ طی دو پرواز انجام شده که توسط هواپیمای اورژانس هوایی نیروی هوایی ارتش انجام شد، ۵۷ بیمار از فرودگاه ایلام به تهران منتقل شد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش روابط عمومی ارتش، سعید شیرعلی زاده مسئول فنی و رئیس درمانگاه پایگاه هوایی شهید لشگری و مسئول سامانه آی سی یو هوایی نیروی هوایی ارتش با اشاره به دومین ماموریت خدمت رسانی آی سی یو هوایی نهاجا که توسط هواپیمای سی ۱۳۰ این نیرو انجام شد، گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه آی سی هوایی، غیر از ماموریت هایی که در مجموعه نیروهای مسلح انجام شده،  سامانه اورژانس هوایی در اربعین سال ۹۸ و ۱۴۰۱ انجام شد که در سال ۱۳۹۸ با چهار سورتی پرواز ۱۲۰ بیمار عادی و ۲۴ بیمار آی سیو منتقل شدند.

وی افزود: در اربعین ۱۴۰۱ تاکنون دو پرواز در 22 و 24 شهریور صورت گرفته که در مجموعه این دو پرواز ۵۷ بیمار منتقل شده که از این تعداد، ۱۵ بیمار بستری در آی سیو  و سایر بیماران بستری در بخش های بیمارستان ایلام بستری بودند.

مسئول اورژانس هوایی نیروی هوایی ارتش خاطر نشان کرد: در انتقال هوایی صورت گرفته توسط نیروی هوایی ۲۰ نفر از بیماران در حین پرواز نیاز به مراقبت ویژه داشتند که توسط کادر درمانی مستقر در اورژانس هوایی مراقبت‌های ویژه انجام شد و ۳۷ بیمار دیگر به صورت امداد و انتقال عادی به تهران منتقل شدند که در صورت نبود سامانه آی سی یو هوایی بیست نفر از این 57نفر بیماران را نمی‌توانستیم منتقل کنیم.

شیرعلی زاده اظهار کرد: انتقال بیماران نیازمند مراقبت مناطق محروم  توسط اورژانس هوایی کمک شایانی به بیمارستان‌های مناطق محروم یا درگیر بحران می کند تا بتوانند ظرفیت خودشان را در اختیار بیماران جدید قرار دهند.

مسئول اورژانس هوایی نهاجا با اشاره به امکانات و تجهیزات به کار گرفته شده در آی‌سی‌یو هوایی تصریح کرد: امکانات سامانه آی سی یو هوایی شامل ۱۰ تخت مجهز به امکانات آی سی یو شامل: سیستم های مانیتورینگ، تجهیزات احیا، دستگاه های ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، سیستم های اکسیژن ساز، برق مستقل از سامانه هواپیما و سایر امکانات برای بیماران نیازمند مراقبت های ویژه مثل ساکشن، پرفیوزر و سایر امکانات است که تمام این آنها با استاندارد های پروازی و شرایط خاص پرواز مطابق شده است.

وی در ادامه افزود: سایر اقدامات نیروی هوایی ارتش در اربعین امسال شامل برپایی بیمارستان صحرایی در مرز مهران با استعداد ۳۲ تخت و امکان گسترش به ۵۰ تخت در مواقع لزوم است که از شانزدهم شهریور ماه عملیاتی شده و در اوج پیک مراجعین در تاریخ های شانزدهم تا هجدهم روزانه بیش از ۳۰۰۰ ویزیت و خدمات به بیماران گرمازده و افرادی که در ازدحام جمعیت دچار مشکل شده بودند ارائه شد.

شیرعلی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: بیمارستان صحرایی مستقر در مرز مهران شامل: واحدهای پشتیبانی، استریل، اتاق عمل سیار و اتاق عمل استریل، بخش های بستری و سرپایی، بخش احیا و اورژانس تخصصی با حضور متخصصین طب اورژانس، رادیولوژی،  سونوگرافی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و … است که مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

رئیس اورژانس هوایی نهاجا با بیان اینکه نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان صحرایی مستقر در مرز مهران از بین متخصصان مراکز درمانی نیروی هوایی به صورت شبانه روزی تامین شده و مشغول خدمت هستند گفت: در بیمارستان صحرایی مستقر در مرز مهران، متخصصان طب اورژانس، داخلی، جراحی، بیهوشی، عفونی، قلب حضور دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *