سرکوب مسلمانان در هند/از تخریب خانه ها تا بازداشت دسته جمعی

9:06 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۵۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات گستاخانه دولت هند علیه مسلمانان در سال‌های اخیر افزایش شدیدی داشته است.

خبرگزاری میزان - طی چند ماه گذشته، مقام‎های ایالت‌های هند که از سوی حزب «بهاراتیا جاناتا» (BJP)، به ریاست «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند اداره می‌شوند، شروع به تخریب خانه‌ها، مغازه‌ها و مکان‌های تجاری متعلق به مسلمانانی کرده‌اند که صرفا مظنون به شرکت در اعتراضات ضددولتی هستند.

به گزارش «الجزیره»، وزرای ارشد این ایالت‌ها «با افتخار» این سیاست را در مبارزات انتخاباتی خود به نمایش گذاشته‌اند.

این امر لحظه‌ای را نشان می‌دهد که یک دموکراسی عمیقاً ناقص و شکننده - آشکارا و گستاخانه - به یک شرکت جنایتکار هندو تبدیل شده است.

در گذشته، مسلمانان هند با قتل عام، لینچ، قتل‌‎های هدفمند، قتل در زندان، «برخوردهای ساختگی» پلیس و زندان به بهانه‌های واهی هدف قرار گرفته‌اند و تخریب خانه‌ها و مشاغل آنها تنها یک سلاح جدید - و بسیار موثر - است که به این فهرست اضافه شده است.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که به نوبه خود، مقام‎های دولتی هند نیز مدعی هستند که مسلمانان را هدف قرار نمی‌دهند و صرفا اموال غیرقانونی ساخته شده را تخریب می‌کنند؛ این استدلال حتی قانع کننده هم نیست بلکه به معنای تمسخر و القای وحشت است.

تخریب خانه‌ها و مشاغل مسلمانان به دلایل صرفا تنبیهی بدون اطلاع قبلی، بدون فرصت تجدیدنظر یا جلسه استماع، چندین چیز را در یک زمان به دست می‌آورد.

قبل از دوران تخریب خانه‌ها، هدف قرار دادن مسلمانان توسط اوباش هندو و پلیس انجام می‌شد که یا در حملات به مسلمانان شرکت می‌کردند یا ترجیح می‌دادند که تنها نظاره‌گر باشند.

با این حال، تخریب اموال مسلمانان تنها شامل پلیس نمی‌شود، بلکه مقام‎های شهرداری، رسانه‌ها و دادگاه‌های هند را نیز در بر می‌گیرد که ترجیح می‌دهند نظاره‌گر باشند و مداخله‌ای نکنند.

این اقدامات علیه مسلمانان به بهانه‌های واهی در حالی صورت می‌گیرد که اموال معترضان ضد دولتی از جوامع دیگر این کشور هرگز به این شکل هدف قرار نمی‌گیرد؛ به عنوان مثال، در ماه ژوئن، ده‌ها هزار نفر که از سیاست جدید استخدام ارتش و دولت BJP  خشمگین بودند، در سراسر شمال هند تظاهرات برپا کرده و تظاهرات به خشونت کشیده شد؛ آنها قطارها و وسایل نقلیه را سوزاندند، جاده‌ها را مسدود کردند و در یکی از شهرها حتی دفتر BJP را سوزاندند اما بیشتر آنها مسلمان نیستند بنابراین خانه و خانواده آنها در امان خواهد ماند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *