ادامه اعتراضات مسلمانان در هند/ 400 نفر بازداشت شدند

11:49 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۳۲۵۲
هزاران مسلمان در دومین هفته از اعتراضات در شهر کلکته در شرق هند راهپیمایی کردند.

خبرگزاری میزان - در حالی هزاران مسلمان در دومین هفته از اعتراضات در شهر کلکته در شرق هند راهپیمایی کردند، که شش قاضی برجسته سابق هندی گفته‎اند که دولت ایالتی با تخریب خانه یک فعال مسلمان، غیرقانونی عمل کرده است.

به گزارش «رویترز»، مسلمانان در سراسر هند در اعتراض به اظهارات ضد اسلامی دو عضو حزب ملی گرای «هندو بهاراتیا جاناتا» (BJP) به ریاست نارندرا مودی، به خیابان‌ها رفتند.

درگیری‌هایی بین مسلمانان و هندوها و بین معترضان و پلیس در مناطق مختلف رخ داده و دستکم 400 نفر در این ارتباط بازداشت شده‌اند.  

در ایالت شمالی «اوتار پرادش»، «یوگی آدیتیانات»، وزیر ارشد این ایالت و از تندروهای حزب مودی، دستور تخریب هرگونه ساختمان مرتبط با افراد متهم به دست داشتن در اعتراضات هفته گذشته، از جمله خانه «محمد جاوید»، فعال مسلمان هندی را صادر کرد.

شش قاضی سابق و شش وکیل ارشد هند در نامه‌ای خطاب به رئیس دستگاه قضایی این کشور اقدام دولت هند در تخریب خانه «جاوید» را محکوم کردند.

این افراد از دادگاه عالی خواستند تا برای جلوگیری از وضعیت رو به وخامت نظم و قانون در اوتار پرادش اقدام کند.

اعتراضاتی که به چندین شهر شمالی و شرقی هند سرایت کرده است، با اظهارنظرهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توسط دو مقام حزب «هندو بهاراتیا جاناتا» در ماه می و ژوئن، آغاز شد.

مسلمان

منتقدان می‌گویند که قطب بندی مذهبی در هند از زمان روی کار آمدن مودی در سال 2014 عمیق تر شده است؛ مودی تاکنون در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده است.

کشورهای اسلامی که همگی شرکای تجاری مهم هند هستند، اعتراضات دیپلماتیک خود را علیه اظهارات ضد اسلامی در هند اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هند اسلام‌ستیزی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *