اتهامات "ترامپ" به پاکستان ساختگی ، بی بنیاد و خلاف واقع است

9:05 - 02 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۵۵۰
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با رد اظهارات ترامپ، سیاست امنیتی جدید آمریکا را ردکرد و گفت: با وجود حضور نظامیان آمریکایی، از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می شود.

به گزارش سرویس بین الملل ، محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با رد اظهارات ترامپ، سیاست امنیتی جدید آمریکا را ردکرد و گفت: با وجود حضور نظامیان امریکایی، از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می شود.

به گزارش نوای وقت، وی افزود: که اتهامات وارد شده توسط ترامپ ساختگی ، بی بنیاد و برخلاف حقایق می باشند و همچنین این اتهامات به معنای نفی همه تلاش‌های پاکستان برای مقابله با تروریسم است.

فیصل تأکید کرد: تروریست‌هایی که علیه پاکستان فعال هستند در افغانستان پشتیبانی می‌شوند و این موضوع تهدیدی برای اسلام‌آباد می‌باشد که موجب نگرانی ما شده است.

محمد فیصل تصریح کرد: فرماندهی، کنترل و حفاظت از برنامه هسته‌ای پاکستان پر قدرت و منطبق بر اصول بین المللی است.

وی افزود: سرویس‌های امنیتی، گروه‌ها و افرادی هستند که در جنگ نیابتی علیه پاکستان شرکت می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بیان سیاست امنیت ملی کشورش گفت: پاکستان هر سال مبلغ هنگفتی را از واشنگتن دریافت می‌کند بنابراین موظف به همکاری با ما است.

وی افزود: به وضوح مشخص کرده‌ایم که خواهان اقدام جدی پاکستان علیه تروریست‌هایی هستیم که در خاک این کشور مخفی شده‌اند.

ترامپ تأکید کرد: تروریست‌هایی که در پاکستان مخفی شده‌اند تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا هستند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: تروریسم در این کشور به خاطر همکاری با آمریکا و غرب شروع شده و واشنگتن، اسلام‌آباد را مسئول شکست‌های خود در افغانستان معرفی می‌کند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *