پاکسازی مناطق دیگری در غرب عراق از وجود تروریست های داعش

2:49 - 06 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۴۸۲
فرمانده عملیات پاکسازی اعالی فرات و جزیره نیز روز یکشنبه اعلام کرده بود، چهار روستای شمال راوه از تروریست های داعشی پاکسازی شده است.

پاکسازی مناطق دیگری در غرب عراق از وجود تروریست های داعشبه گزارش گروه بین‌الملل ، شبکه خبری سومریه نیوز یکشنبه شب به نقل از ستاد تبلیغات جنگ عراق گزارش کرد: یکصد و 75 روستا، پنج گذرگاه و فرودگاه نظامی جنیف در جنوب شهر الحضر در غرب عراق را از وجود تروریست های داعش پاکسازی شدند.

ستاد تبلیغات جنگ عراق در این باره تصریح کرد: بخشی از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای الحشد الشعبی عراق با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور اولین مرحله از عملیات دوم الجزیره و اعالی فرات را به پایان رساندند و روستاها و مناطق واقع در جنوب الحضر در 80 کیلومتری جنوب غرب موصل و مناطق شمالی شهرستان راوه را پاکسازی کردند.


عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات پاکسازی اعالی فرات و جزیره نیز روز یکشنبه اعلام کرده بود، چهار روستای شمال راوه از تروریست های داعشی پاکسازی شده است.


یارالله 26 آبان 96 از آزادی کامل راوه و به اهتزاز درآمدن پرچم عراق در این شهر خبر داده بود.


بخش بزرگی از استان الانبار از ژوئن 2014 همزمان با سقوط موصل و بخش هایی از شش استان عراق، به دست گروه تروریستی داعش افتاد.


شهر فلوجه دومین شهر استان الانبار و واقع در حدود 60 کیلومتری غرب بغداد، از اوایل ژانویه 2014 به دست داعش اشغال شده بود، الرمادی مرکز این استان غربی عراق نیز در اواسط سال 2015 در یک عملیات مشکوک سقوط کرد.
سرانجام الرمادی در اواخر سال 2015 و فلوجه در تابستان 2016 به دست نیروهای عراقی آزاد شد.


راوه در 340 کیلومتری غرب بغداد و 230 کیلومتری غرب الرمادی مرکز استان الانبار عراق قرار دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *