بررسی سیاست‌های آمریکا در "افغانستان" در دستور کار سفرای پاکستان

20:40 - 14 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۹۷۶
نشست سفیران پاکستان در کشورهای مختلف با هدف بررسی استراتژی تازه آمریکا در افغانستان از امروز آغاز شد که به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل   نشست سفیران پاکستان در کشورهای مختلف با هدف بررسی استراتژی تازه آمریکا در افغانستان از امروز آغاز شد که به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

در این نشست که در اسلام‌آباد برگزار می‌شود سفرای پاکستان در کشورهای مختلف از جمله عربستان، قطر، امارات متحده عربی، آمریکا، روسیه و چین شرکت دارند.

بررسی اوضاع منطقه به ویژه افغانستان و استراتژی تازه آمریکا در این کشور محور نشست سفرای پاکستان خواهد بود.

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان و خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه این کشور ضمن سرپرستی نشست سفرا در صحبت‌های خود نتایج آن را تشریح خواهند کرد.

قرار است سفرای پاکستان نظر خود را درباره نحوه اجرای سیاست خارجی در منطقه و مقابله با استراتژی تازه واشنگتن در افغانستان بیان کنند.

به گزارش روزنامه جنگ،نشست سفرای پاکستان از اهمیت زیادی برای تعیین سیاست خارجی و حفظ موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای این کشور دارد.

وزیر دفاع آمریکا با امضای طرح اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گفت: می‌خواهیم برای نابودی تروریسم در کنار پاکستان کار کنیم.

با وجود اصرار آمریکا برای سفر خواجه محمد آصف وزیر خارجه، پارلمان پاکستان و نیز کمیته عالی امنیت ملی این کشور تصمیم گرفتند این سفر، به دلیل اهانت‌ها و اتهام‌های ضدپاکستانی مطرح شده از سوی ترامپ، فعلا انجام نشود.

همچنین پاکستان در روزهای اخیر به صراحت با برنامه سفر خانم آلیس ویلز نماینده ویژه واشنگتن در امور پاکستان و افغانستان به اسلام آباد مخالفت کرد و این سفر هم انجام نشد.

دیوید هیل سفیر آمریکا در اسلام آباد به دیدن مشاور امنیت ملی پاکستان رفت تا شاید بتواند تا حدودی از شدت آتش خشم پاکستانی‌ها از سیاست‌های کاخ سفید بکاهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *