رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمایت خانواده؛ مرهمی بر درد روحی بیماران افسرده

16:58 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۱۴۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
تازه ترین قسمت برنامه تلویزیونی کام شیرین به بررسی افسردگی در میان نوجوانان و بزرگسالان و راهکارهای مقابله با آن پرداخت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ؛ تازه ترین قسمت برنامه تلویزیونی کام شیرین به بررسی افسردگی در میان نوجوانان و بزرگسالان و راهکارهای مقابله با آن پرداخت.
در ابتدای این برنامه دکتر نامور کارشناس برنامه تاکید کرد: این یک بیماری روانی و روحی است که ممکن است، برای بسیاری از مردم اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: افسردگی را سرماخوردگی روان می‌نامم. چرا که درست مثل افسردگی مسری است. بیماری روحی که خیلی راحت هم قابل کنترل و درمان است، اگر به موقع به دادش برسیم؛ اما اگر بهش توجه نکنیم باز مثل سرماخوردگی در بدن ما می‌ماند و حاد می شود.

دکتر نامور با تاکید بر اهمیت درمانی اختلال شخصیت افسرده اظهار داشت: یکی از راهکارهای درمان این اختلال روحی، شاد بودن است. باید سعی کنیم که سرزنده باشیم و برای این کار راهکارهای مختلفی وجود دارد. کتاب «99 راه برای زنده نگه داشتن کودک درون» از شهربانو قهاری، اثری است که به شما راهکارهایی جانان را برای داشتن روحیه ای شاد و تزریق این شادی به دیگران می‌دهد.

اما در بخش پیام فرهنگی اجتماعی برنامه امروز، دکتر نامور دو توصیه اشت. اول اینکه از کتابخانه های عمومی استفاده کنیم و دوم اینکه به کتابخانه ها، کتاب اهدا کنیم و از این طریق قدمی را برای اعتلای فرهنگی کشورمان بر داریم.

طبق معمول بخش کوتاهی از برنامه به پاسخگویی به سوال مخاطبان و حاضران اختصاص داشت. سوالاتی پیرامون ازدواج و سازگاری در زندگی زناشویی.

کارشناس برنامه کام شیرین، در این رابطه «گذشت و سازش» را یکی از اصلی‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات زندگی خانوادگی دانست و تاکید کرد: هیچ روان‌درمانگر و مشاوری نمی‌تواند در مدت زمان کوتاه حلال این مشکلات باشد.

دکتر ناموردر پایان تاکید کرد: افسردگی در دوران کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و میانسالی با یکدیگر متفاوت است.

در کودکی به شکل پرخاشگری، در بزرگسالی با انزوا، در سالمندی با ناتوانی بدنی و در نوجوانی با وسواس، گوشه‌گیری، بریدن از خانواده و ... خود را نشان می‌دهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *