ناو گروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش هفته آینده به کشور باز می‌گردد

14:05 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۰۴۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناو گروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش از بندر انزلی به کشور قزاقستان اعزام شد، گفت: این ناوگروه پس از سه روز اقامت در بندر آکتائو هفته آینده به کشور باز می‌گردد.
فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش
به گزارش گروه سیاسی ، ناخدا یکم احمدرضا باقری صبح امروز در نشست خبری در رشت، اظهار داشت: ناو گروه صلح و دوستی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندرانزلی به کشور قزاقستان اعزام شد. 

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز پیکان، اسکله بندرانزلی را به مقصد بندر آکتائو در کشور قزاقستان ترک کردند.

وی با اشاره به اینکه این ناوگروه پس از 3 روز اقامت در بندر آکتائو هفته آینده به کشور باز می‌گردد تصریح کرد: ماموریت اصلی ناوگروه مذکور ابلاغ پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به کشور قزاقستان است.

ناخدایکم باقری بیان داشت: در کنار پیام صلح و دوستی به کشور مذکور انتقال تجربیات و برقراری تعامل با نیروی دریایی کشور قزاقستان از دیگر اهداف این ناوگروه در این ماموریت است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این ماموریت برای نخستین‌بار در تاریخ دریای خزر بین کشور ایران و قزاقستان انجام می‌شود تاکید کرد: ماموریت مذکور تجارب و پیامدهای مطلوبی را برای دو کشور ایران و قزاقستان به‌دنبال دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *