نخستین نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه منا برگزار شد

14:45 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۵۳۹
نخستین نشست نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه منا، در نوبت صبح به پایان رسیده و قرار است در نوبت عصر این نشست، پنج کمیته تخصصی تبلیغات و روابط عمومی، کمیته استان‌ها، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته سیاسی و کمیته اقشار درباره مهمترین مسائل راهبردی خود بحث و تبادل نظر کنند.
جمنا
به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی،  نخستین نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه منا  برگزار شد.

در این نشست که  با حضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی، ستادهای استانی و اقشاری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شده، قرار است  ضمن  تشکیل جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی  توسط کمیته‌های تخصصی جبهه منا، حاضران، با مطالبات مردم و راه حل‌هایی  برای پاسخ به این مطالبات، بیشتر آشنا شوند.

نخستین نشست نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه منا، در نوبت صبح به پایان رسیده و قرار است در نوبت عصر این نشست، پنج کمیته تخصصی تبلیغات و روابط عمومی، کمیته استان‌ها، کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته سیاسی و کمیته اقشار درباره مهمترین مسائل راهبردی خود بحث و تبادل نظر کنند.

جزئیاتی از دستور کار مجمع ملی دوم

به گزارش میزان به نقل از تسنیم،محمدباقر ذوالقدر رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه 23 اسفند) در نخستین نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشار این جبهه که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری موضوعی راهبردی است، گفت: ما تمرکزمان بر این است که با سعی و تلاش فراوانی که صورت می‌گیرد، انتخاب درستی انجام شود تا دولتی که در طراز انقلاب، مردمی و کارآمد است روی کار بیاید و مشکلات کشور حل شود.

وی به اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروی‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نشست مجمع ملی، نشست خوبی بود و نزدیک به 3 هزار نفر در آن حاضر بودند که  7  تصمیم  مهم در آن انجام شد. با تصمیم مجمع اول، شورای مرکزی جبهه مردمی که عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری است، تعیین و جلسات شورا به‌ طور منظم هفته‌ای یک‌ بار برگزار می‌شود و تاکنون نیز 3 جلسه تشکیل شده است.

ذوالقدر درباره تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده در مجمع نیز گفت: هیئت‌رئیسه، هیئت نظارت و هیئت اجرایی شورای مرکزی مشخص شدند. 8 نفر به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شدند که ریاست شورای مرکزی و مجمع ملی را بر عهده دارند؛ همچنین هیئت نظارت نیز که مسئول رسیدگی به شکایات و نظارت داخلی بر عملکرد جبهه مردمی نیروهای انقلاب است، تشکیل شده و هیئت اجرایی نیز که ستاد جبهه مردمی است، تعیین و اعضای آن در شورای مرکزی مشخص شدند.

رئیس ستاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: کار اساسی و نقطه عطف ما تا قبل از انتخابات، برگزاری مجمع ملی دوم است که 17 فروردین 96 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دو دستور کار مجمع دومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تصویب نهایی اساسنامه جبهه مردمی که در آن ارکان و ساز و کار جبهه مردمی مشخص شده، دستور کار اول بوده و بحث دوم نیز تعیین 5 نامزدی است که باید وارد رقابت شوند و از بین آنها یک نفر انتخاب شود.

ذوالقدر با با بیان اینکه قرار بود بین مجمع ملی اول و دوم با 10 نفر انتخاب شده، مذاکراتی انجام شود، تصریح کرد: این کار انجام می‌شود و با تعداد زیادی از این افراد صحبت شده و چند نفر باقی مانده نیز تا آخر این هفته نهایی خواهد شد و آماده می‌شویم که در مجمع دوم از بین این افراد 5 نفر انتخاب شوند. 

وی به نحوه تبلیغات نامزدها در مجمع ملی دوم اشاره کرد و گفت: بنا بر این است که در مجمع دوم این 10 نفر برنامه‌ها، سوابق کاری و تیم اجرایی‌شان را معرفی کنند که البته شاید برخی به دلیل اینکه افراد معروفی هستند، قصد سخنرانی نداشته باشند، ولی صبح تا ظهر مجمع ملی دوم به سخنرانی نامزدها اختصاص یافته است.

ذوالقدر با اشاره به سازوکار رای‌گیری از اعضاء در مجمع ملی دوم، خاطرنشان کرد: رای‌گیری پس از سخنرانی نامزدها و به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و شمارش آراء نیز تا بعد از ظهر مشخص می‌شود.

خدمت‌گذاری به مردم از شعارهای اصلی «جبهه مردمی» در رقابت‌های انتخاباتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور در نخستین نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه مردمی که صبح امروز (دوشنبه 23 اسفند) برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی کشور و مشکلات اقتصادی، گفت: به لحاظ شرایطی که طی این مدت پیش آمده، یکی از آسیب‌های وارده به نظام این است که مردم نسبت به عملکرد نظام برای حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی بدبین شده‌اند.

حجت‌الاسلام رحیمیان ادامه داد: علت این بدبینی ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی و همچنین اشرافی‌گری مسئولان، حقوق‌های نجومی و مفاسد اقتصادی است.

وی با اشاره به مهمترین اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف ما این است که این آسیب‌های به وجود آمده را بر طرف کرده و اعتماد مردم به نظام را بازگرداند.

وی با اشاره به ویژگی‌های این جبهه مردمی گفت: یک جبهه زمانی می‌تواند محبت مردم را جلب کند که علاوه بر اینکه کم هزینه است، در عین حال دارای بازدهی بالایی در حل مشکلات باشد.

وی ادامه داد: مسئله خدمت‌گذاری به مردم و اینکه همه ما خادم مردم هستیم، یکی از شعارهای اصلی ما در رقابت‌های انتخاباتی خواهد بود.

رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به عدم اعتماد به دشمن در پیشبرد اهداف نظام، تاکید کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه ویژه شود، عدم اعتماد به دشمن است، آن هم دشمنی که به تعبیر حضرت امام(ره) شیطان بزرگ است و در آیات متعددی از قرآن کریم درباره دشمنان آمده که مومنان باید مراقب این موضوع باشند که هیچ‌گاه راهی که انتخاب می‌کنند، مورد پسند دشمنان نباشد.

دولت وعدهای نامحقق زیادی دارد

به گزارش میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی،مهدی محمدی گفت: وعده‌های دولت روحانی بر زمین مانده و مشکلات بسیار زیادی در کشور داریم. تصور ما این است که اگر این دولت یک دوره دیگر ادامه یابد وضع موجود به سمت بحران پیش خواهد رفت به همین دلیل دولت در صدد خواهد بود برای مشکلات موجود، مقصر سازی کند.

محمدی عضو هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام این مطالب در نخستین نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه منا، از برجام به عنوان تنها دستاورد دولت روحانی نام برد که دیگر کارکرد انتخاباتی ندارد.

 مهدی محمدی عضو شورای مرکزی جبهه منا که در نخستین نشست هماهنگی ستادهای استانی و اقشاری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، برجام را تنها دستاورد دولت روحانی خواند و گفت: در نظرسنجی‌ای که چندی پیش انجام شده، از مردم پرسیده‌اند که دستاوردهای دولت روحانی را نام ببرند. جالب اینجاست که تنها ۸ درصد سوال شوندگان توانسته‌اند غیر از برجام، یک دستاورد دیگر برای دولت روحانی به یاد آوردند. او افزود: برجام دیگر کارکرد انتخاباتی ندارد و مردم هم از اینکه این توافقنامه بتواند راه گشا باشد، عبور کرده‌اند. عضو شورای مرکزی جبهه منا ادامه داد: امروز نظرسنجی‌ها به ما می‌گوید مردم به اینکه برجام راه حل مشکلات‌شان یا بخشی از مشکلاتشان باشد دیگر امیدی ندارند و تعداد کسانی که هنوز به این توافقنامه امیدوراند زیر ۵ درصد است در حالی که این عدد یک سال قبل، بیش از ۶۰ درصد بود.

محمدی افزود: دولت به این دلیل که وعدهای نامحقق زیادی دارد و مشکلات کشور عمیق‌تر شده، کارایی خود را از دست داده است. تصور ما این است که اگر این دولت برای یک دوره دیگر تمدید شود، وضعیت به سوی بحران خواهد رفت.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه منا افزود: به دلیل مشکلات فراوان پیش بینی می‌شود از این پس دولت راهبرد مقصر سازی را در پیش بگیرد و چنین وانمود کند که دیگران به ویژه نهادهای انقلابی مقصر ناکامی‌هایش هستند.



 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *