تاند: انفجارهای "کابل، قندهار و هلمند" را پاکستان طراحی کرده است

17:14 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۰۲۸
پایگاه خبری تاند در گزارشی نوشت: ملا ولی‌الله وابسته به کمیسیون نظامی طالبان و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان مسئول انفجارهای کابل، قندهار و هلمند است.
تاند: انفجارهای به گزارش سرویس بین الملل هفته گذشته انفجارهای انتحاری در شهر‌های کابل،قندهار و هلمند بیش از صدها کشته و زخمی بجا گذاشت.
 
مجله خبری تاند با انتشار گزارشی اعلام کرد: انفجارهای هفته گذشته کابل، قندهار و هلمند در یک مدرسه دینی واقع در منطقه مرزی «چمن» در خاک پاکستان طراحی شده است.
 
«تاند» نوشت: این مدرسه متعلق به «ملا ولی‌الله» وابسته به کمیسیون نظامی طالبان و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان می‌باشد.
 
این مدرسه از سال‌های گذشته تاکنون نیروهای افراطی انتحاری را برای انجام عملیات در خاک افغانستان تربیت می‌کند.
 
به نوشته این پایگاه خبری، طالبان و آی.اس.آی برای کابل قندهار و هلمند 20 عملیات انتحاری را طراحی کرده بود که گروه اول با نام «گروه بدری» در منطقه دارالمان کابل انفجارهایی را صورت دادند.
 
گروه دوم تحت عنوان «گروه عرب» در ولایت هلمند انتحاری انجام دادند و گروه سوم نیز تحت عنوان «گروه چریکی» در ولایت قندهار انفجارهایی را انجام دادند.
 
آی.اس.آی برای انفجارهای قندهار به «ملا ولی‌الله» حدود 200 هزار دلار پرداخت کرده بود که برای انجام عملیات‌هایی در ولایت‌های کابل، قندهار و هلمند ضمن طراحی نقشه، افرادی را نیز برای انجام آن تربیت کند.
 
عملیات قندهار به نحوی طراحی شده بود که پس از انفجار اول پس از اجتماع مردم در محل حادثه انفجار دوم نیز مهیب‌تر انجام شود که همین اتفاق نیز افتاد، ولی ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس ولایت قندهار که لحظاتی قبل از انفجار اول از محل حادثه خارج شده بود در حال بازگشت به محل بود که پیش از ورود وی انفجار دوم نیز رخ داد.
 
این گزارش می‌افزاید: طالبان ابتدا مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت و پیام‌های این وقایع را منتشر کردد، اما پس از اینکه مشخص شد دیپلمات‌های امارات متحده عربی در قندهار نیز بر اثر اقدام آنها کشته و زخمی شده‌اند بلافاصله حمله مذکور را انکار کرد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *