رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنان پاول هشدار به خوش خیال ها

14:00 - 27 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۱۸۷۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
این یک بلوف سیاسی نیست، واقعیتی است که آمریکایی ها و رژیم اسرائیل آرزوی آن را دارند و اگر فرصت مهیا شود درنگ نخواهند کرد.
به گزارش گروه سیاسی ، کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا در دوران جورج بوش پسر، گفته است؛«همه موشک های هسته ای اسرائیل به سوی ایران نشانه گیری شده است.»

طبق ارزیابی پاول، رژیم اسرائیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که به سوی تهران نشانه گیری شده اند.

این مطلب در نامه های الکترونیکی هک شده توسط هکرها اعلام شده است. کالین پاول در نامه ارسالی به جفری لیدز، حامی مالی حزب دموکرات امریکا درباره اعتراضات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به معامله با ایران نوشت؛ رژیم ایران حتی در صورت ساخت سلاح هسته ای از آن استفاده نخواهد کرد چون تهران می داند که اسرائیل 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد که به سوی آنها نشانه گیری شده است.»

کالین پاول پیش از آن که وزیر خارجه آمریکا باشد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا بوده است و قطعاً اطلاعات نظامی او به اندازه ای هست که بتواند درباره تعداد کلاهک های هسته ای رژیم اشغالگر فلسطین سخن بگوید.

 کالین پاول در نامه خود اشاره ای نکرده است که مخالف اقدام احتمالی سران رژیم اسرائیل علیه ایران است یا نه، اما نکته مهم در این نامه تأیید وجود این تعداد کلاهک هسته ای است که در سرزمین های اشغالی مستقر گشته است.

حتی یک کلاهک هسته ای آن هم در دست رژیم غیر قابل کنترل اسرائیل برای منطقه و دنیا خطرناک است، اما این رژیم سرزمین های اشغالی فلسطین را تبدیل به انبار مهمات و سلاح هسته ای کرده است.

اسرائیل این سلاح مرگبار و ویران کننده را از کجا به دست آورده؟ آیا به غیر از آمریکا کشور دیگری وجود دارد که بیش از 200 کلاهک هسته ای به رژیم اسرائیل بدهد؟ یا راه ساختن آن را به صهیونیست ها بیاموزد؟


آمریکا، سازمان ملل و کشورهای اروپایی سال هاست که به ایران فشار اقتصادی و سیاسی وارد می کنند که دست از فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود بردارد.

بهانه بی سند و مدرک آنها هم این است که ایران با پیشرفت های هسته ای خود می تواند در آینده کلاهک هسته ای بسازد.

داشتن بمب اتم برای رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل مجاز و مباح است، اما برای جمهوری اسلامی ایران اشکال دارد و باید جلوی آن را گرفت.

جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا اعلام کرده و گفته بود که ساخت سلاح هسته ای در قاموس ایران نیست و حرام است. حکم فقهی و شرعی که رهبر معظم انقلاب صادر کردند این ادعا را ثابت می کند که ایران هیچگاه به دنبال تولید سلاح هسته ای نرفته است.

اما جمهوری اسلامی این حق را برای خود محفوظ می داند که به فناوری ها و پیشرفت های نظامی از جمله موشکی دست یابد چرا که دشمنان انقلاب اسلامی ایران با محوریت آمریکا خود را به روز می کنند و از دستاوردهای نظامی آمریکا بهره می برند.

دشمنی که موشک های هسته ای خود را به سوی ایران نشانه رفته و این موضع از سوی یک مقام آمریکایی اعلام می شود و در واقع تأیید رسمی به وجود کلاهک هسته ای در اسرائیل است، آنگاه ایران میتواند در مقابل چنین دشمنی بی تفاوت باشد و کاری نکند؟

تقویت رژیم اسرائیل و اقدام به تضعیف جمهوری اسلامی زمینه ای است برای آن که بدون دردسر علیه  ایران جنگ راه بیندازند، اما ایران اسلامی سال هاست که پی به این فریب و نیرنگ آنها برده است و بدون توجه به فشارها و تهدیداتی که در این سال ها متحمل شده، به پیشرفت های نظامی خود پرداخته و به دستاوردهای بزرگی هم رسیده است.

اما همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم شرعی دادند، تولید و بهره بردن از سلاح هسته ای حرام است، اما برای دستیابی به سلاح های دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

فرمانده کل قوا، در تاریخ 10 شهریور در جمع وزیر، مسئولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع، افزایش توان «دفاعی و تهاجمی» را حق مسلم و قطعی کشور دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: در دنیایی که قدرتهای «زورگو، سلطه گر و دارای کمترین جوهره‌ی اخلاق، وجدان و انسانیت» حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسانهای بی گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرتها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

اگر 200 موشک با کلاهک هسته ای اسرائیل به سوی ایران نشانه رفته است، صدها هزار موشک دوربرد و ویرانگر ارتش و سپاه ایران در جای جای کشورمان به سوی تل آویو و حیفا و دیگر مناطق مهم و حساس رژیم اسرائیل نشانه گیری شده است که پیش از آن که سران این رژیم دست از پا خطا کنند، بارانی از موشک بر سر آنها فرو خواهد ریخت که حتی اجازه شلیک یک موشک هسته ای را هم به آنها نخواهد داد. به واقع مراکز هسته ای اسرائیل و دیگر مکان های این رژیم شخم زده خواهد شد.

این هشداری است که حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا به تهدیدات آمریکا و اسرائیل در نخستین روز سال 92 دادند و فرمودند؛ «غلطی از اسرائیل سر بزند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.»

سوای این که از درون خاک ایران اسلامی صدها هزار موشک دوربرد نقطه زن و دقیق به سوی اسرائیل نشانه رفته است، این رژیم در داخل و کنار خود هم با نیروهایی روبرو است که با دارا بودن ویژگی های نظامی خاص عمل می کنند.

سرزمین های اشغالی فلسطین با وجود مردم فلسطین و صاحبان اصلی آن از یک سو و وجود حزب الله قدرتمند و جان بر کف از سوی دیگر با فرود هزاران موشک از ایران بر سر سران رژیم اسرائیل و حملات گسترده حزب الله به شهرهای صهیونیستی کوچکترین فرصت را از دست تل آویو می گیرد و تنها کاری که آنها می توانند انجام دهند این است که در پناهگاه به سر ببرند.

تضعیف جایگاه نیروهای مسلح کشورمان که با طرح و برنامه ای از سوی آمریکا و همپیمانانش شکل گرفته، در داخل نیز دنبال می شود. برخی در داخل اعتقاد دارند که نباید برای نیروهای مسلح هزینه کرد و به جای آن می توان بر روی اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری کرد.

چنین نظر و دیدگاهی با شرایط موجود پیرامون خود، بسیار ساده اندیشی، ساده انگاری و غیر منطقی و غیر عقلانی است، چرا که هم اکنون شرایط در منطقه به گونه ای است که کوچکترین تضعیف نیروهای مسلح، کشور را با خطرات جدی روبرو خواهد ساخت.

آیا مخالفین حمایت از نیروهای مسلح و پیشرفت های نظامی، دفاعی و تهاجمی، با توجه به تهدیدات جدی که از سوی دشمن علیه ایران می شود، بحران و تحولات منطقه را نمی بینند؟

هم اکنون هم، اگر علیه ایران اسلامی اقدام نظامی انجام نشده است، به خاطر وجود نیروهای مسلح مقتدری است که توانسته به عنوان یک عامل بازدارنده مهم و اصلی مقابل تهدیدات ایستادگی کند.

کدام عقل سلیم و منطق اجازه می دهد با شرایط کنونی و بحرانی که در منطقه وجود دارد، خود را خلع سلاح کنیم؟!

سخنان پاول را نباید بلوف دانست، بلکه زنهاری است برای آنهایی که تصور می کنند با مذاکرات هسته ای و دستیابی به توافق، سایه جنگ از سر ایران برچیده شده و اکنون دیگر نیازی به نیروهای مسلح نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *