عزیزی: جشنواره تئاتر رضوی جریان‌سازی‌ فرهنگی است/ رونمایی از بسته صوتی آثار رضوی

12:55 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۳۹۹
نشست رسانه ای یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با حضور محمود عزیزی دبیر جشنواره و سید جواد جعفری مدیر بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) در محل تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست رسانه ای یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با حضور محمود عزیزی دبیر جشنواره و سید جواد جعفری مدیر بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) در محل تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید جواد جعفری به طرح و توضیح کلیت ظهور و بروز این جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره یکی از بخش های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که مقرر گردیده در استان خراسان شمالی شهرستان بجنورد برگزار گردد. این جشنواره با دو هدف تجلیل از پدیدآورندگان متون رضوی و استفاده از ظرفیت هنری کشور بنا گردیده است. 

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر رضوی به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر دولت برگزار شده و تمامی بودجه آن از ذخایر دولتی تامین می شود. بر اساس مصوبه دولت در طی این سال ها سالنی اختصاصی در شهر بجنورد برای برپایی دائم این جشنواره در نظر گرفته شده که بجنورد را به قطب تئاتر رضوی مبدل کرده است.

در ادامه محمود عزیزی دبیر جشنواره با بیان اینکه برای بار اول است که دبیر این جشنواره می شود گفت: سال های گذشته به عنوان داور در این جشنواره حضور داشته ام و امسال سال اولی است که به عنوان دبیر افتخار خدمت به فرهنگ رضوی دارم. 

عزیزی در راستای اهداف جشنواره به اخلاق گرایی اشاره کرد و ادامه داد: ما در جامعه به فرهنگ نیازمندیم، به امید خدا جشنواره تئاتر رضوی هرچند جویباری کوچک اما اتفاق بسیار مهمی در تئاتر کشور است. درباره عظمت این اتفاق همین بس که بگویم من گاهی تعجب می کنم جشنواره ای چنین جوان از مکان هایی غیر مادی و الهی تغذیه می شود. 

عزیزی تصریح کرد: ما بعد از انقلاب هنرمندان زیادی داریم اما متاسفانه جریان سازی در کشور مغفول مانده است. جشنواره تئاتر رضوی در راستای جریان سازی قدم بر داشته و قویاً بر اشاعه و گسترش فرهنگ رضوی می پردازد.

در انتهای این نشست از بسته صوتی نمایشی سال گذشته جشنواره تئاتر رضوی رونمایی شد و عزیزی افزود: این اقدام علاوه بر اینکه اقدامی فرهنگی می باشد؛ حرکتی در جهت رشد اقتصاد تئاتر خواهد بود.

گفتنی است در این بسته 12 نمایش رادیویی به همت ستاد جشنواره و به کارگردانی ایوب آقاخانی تهیه دیده شده است.

جشنواره تئاتر رضوی از 15 تا 20 مرداد در شهرستان بجنورد برگزار می شود.

  انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *