فراهم شدن اجرای عمومی نمایش ها تنها راهکار است

6:00 - 09 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۳۴۸
ستاره اسکندری درباره جشنواره تئاتر رضوی و تمرکززدایی از جشنواره های تئاتری از تهران به شهرستان معتقد است که این مسئله تنها مختص به جشنواره ها نیست و به طور کلی تئاترباید در تمام کشور گسترده شود.
به گزارش گروه فرهنگی ، جشنواره ملی تئاتر رضوی که یازدهمین دوره آن در خراسان شمالی برگزار خواهد شد، یکی از جشنواره هاییست که در سالهای اخیر اصلی ترن هدفش برگزاری جشنواره ای استاندارد بوده است.
 
 ستاره اسکندری درباره این جشنواره و تمرکززدایی از جشنواره های تئاتری از تهران به شهرستان گفت: «این مسئله تنها مختص به جشنواره ها نیست و به طور کلی تئاترباید در تمام کشور گسترده شود. من فکر می کنم خیلی مهم است که تئاتر در طول سال در تمام مناطق کشور جریان داشته باشد».
 
وی در ادامه گفت:‌«تئاترها باید در شهرستان ها هم اجرا شود تا مردم از موهبت این هنر بهره مند شود. در برخی از شهرها تئاتر حضور پررنگی دارد. مثلا شیراز از جمله این شهرهاست. البته باید توجه داشت جشنواره ها اصولا مراسمی فشرده هستند و خوب است اگر به صورت چرخشی در همه استان های کشور برگزار شوند».
 
بازیگر نمایش «هم هوایی» در ادامه درباره خواسته ها و نیاز برگزار کنندگان جشنواره و شرکت کنندگان توضیح داد: «باید دید به طور کلی سیاستمدارها اصلا تئاتر را می خواهند؟ واقعا چقدر تئاتر دغدغه است؟ تئاتر شاخص فرهنگی مهمی در همه کشورهاست و تاثیراتش بسیار بارز و قدرتمند است. تئاتر باعث ارتقا فرهنگی می شود چراکه، مبنایش فلسفه، فکر و رشد و فرهنگ است و بر تمام این مسائل تاثیر مستقیم هم می گذارد».
 
بازیگر نمایش«شب هزار و یکم» در ادامه گفت:‌«نگاهی که در کشور ما به تئاتر وجود دارد خیلی کلی است. ای کاش مملکت ما اینگونه نبود که همه چیز در تئاتر به جشنواره ها ختم شود یا وابسته باشد. هرچه فضای کافی برای کار کردن اهالی تئاتر فراهم شود، به نفع فرهنگ کشور است. در جشنواره ها نباید حذف و اضافه وجود داشته باشد. رقابت سالم به معنای حذف عده ای و اضافه کردن دیگری نیست. هر گروهی وقتی زمانی را برای تمرین اختصاص داده است، توقع دارد اجرای عموم بگیرد. تئاتر کارکردن با روح و روان همراه است و هنرمندان تئاتری با دلشان کار می کنند. اجرای عمومی رفتن راهکار است. سیاست ها تغییر کرده و نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. ورود بخش خصوصی کمک زیادی به ماکرده و این امکان فراهم شده است که برای اجرای عموم داشتن لازم نیست حتما در جشنواره ای شرکت کرده و جوایزی بگیریم و...».ِ



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *