اظهارات سیاسیون در مورد دوره کاری "دولت افغانستان" تعجب آور است

18:16 - 24 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۹۲۲۰
"عبدالله عبدالله" گفت: درک برخی سیاسیون افغانستان از توافقنامه سیاسی تشکیل دولت تعجب آور است.
اظهارات سیاسیون در مورد دوره کاری  به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری بُخدی، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در واکنش به اظهارات برخی از سیاسیون این کشور پس از اظهارات جان کری وزیر امور خارجه در مورد ادامه دوره دولت وحدت ملی افغانستان گفت: درک برخی سیاسیون افغانستان از توافقنامه سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی تعجب آور است.
 
وی در ادامه افزود: سیاسیون باید قبل از اظهار نظر متن توافقنامه را بدرستی مطالعه می کردند.
 
وی در جلسه شورای وزیران گفت: سیاستمداران کشور از توافقنامه سیاسی درک دیگری داشتند که پس از سخنان جان کری، وزیر خارجه امریکا تازه متوجه واقعیتها شده اند.   
 
وی در ادامه تصریح کرد: پس از این که جان کری در مورد دولت وحدت ملی، مدت آن و ماهیت توافقنامه صحبت کرد، فکر کردم که تعدادی از سیاسیون ما تازه متوجه یک واقعیت شدند که برای من واقعاً تعجب آور است، توقع من این بود که کسانی که در سرنوشت سیاسی افغانستان نقش دارند حداقل یکبار توافقنامه را با دقت می خواندند.
 
لازم به ذکر است که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای گذشته به کابل سفر کرد.
 
وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در کابل در پاسخ به سوالی در مورد پایان دولت و حدت ملی افغانستان گفت: در این موافقت‌نامه تاریخی برای پایان کار دولت وحدت ملی افغانستان تعیین نشده است.
 
براساس مفاد این موافقت‌نامه که با میانجی‌گری جان کری و پس از جنجالی شدن انتخابات ۲۰۱۴، میان اشرف غنی و «عبدالله عبدالله» رئیس دولت وحدت ملی افغانستان امضا شد، مقرر بود در ظرف دو سال لویه جرگه قانون اساسی (گردهمایی بزرگ سران قبایل افغانستان) برگزار شود و مقام ریاست اجرایی به نخست وزیر اجرایی تبدیل شود.
 
اعضای مجلس سنای افغانستان در نشستی سخنان «جان کری» وزیر امور خارجه را تاسف‌ بار و دخالت در امور داخلی این کشور دانستند.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *