"دولت روسیه" از افزایش تولید نفت این کشور دفاع کرد

16:04 - 15 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۵۰۷۲
وزیر انرژی روسیه روز شنبه با دفاع از افزایش تولید نفت این کشور اعلام کرد که افزایش جزیی در تولید نفت تاثیری در طرح فریز نفتی نخواهد داشت.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ایتارتاس روسیه، الکساندر نواک وزیر انرژی این کشور روز شنبه در پاسخ به برخی اعتراضات کشورهای تولید کننده نفت به افزایش تولید نفت روسیه گفت: افزایش جزیی تولید نفت منافاتی با توافق قبلی فریز نفتی برای تثبیت قیمت جهانی نفت نخواهد داشت.

وی در یک کنفرانس خبری افزایش روزانه نفت را در سقف تولید ماهانه یک کشور موثر ندانست و افزود: مهم آن است که میانگین ماهیانه تولید نفت کشورها از میزان تولید ماه ژانویه (اواسط بهمن ماه گذشته) فراتر نرود.

وی برخی اعتراضات در این زمینه را بی اساس خواند و ضمن مهم و موثر خواندن توافق اعلام شده در تاریخ 16 فوریه (27 بهمن) برای فریز نفنی، گفت: باید منتظر نتیجه نشست تولید کننده های نفت در دوحه باشیم.

نواک اضافه کرد: کشورهایی که از این خط مشی حمایت کرده اند، 75 درصد صادرات جهانی نفت را انجام می دهند و به نظر من، همین برای توافق کافی است.
 
روسیه، عربستان سعودی و ونزوئلا در بهمن ماه گذشته پس از مذاکره در دوحه اعلام کردند، برای حفظ سطح تولید نفت خود در سطح ماه ژانویه (دی-بهمن) آمادگی دارند، به شرطی که سایر تولیدکنندگان نفت نیز همین کار را انجام دهند.

وزیر انرژی روسیه در 24 اسفند ماه 94 پس از دیدار با وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در جمع خبرنگاران درباره مذاکره مبنی بر مستثنا شدن ایران از طرح فریز نفتی گفت: از آنجایی که سطح تولید نفت ایران در دوره تحریم کاهش یافته است. بنابراین موضع ایران را مبنی بر اینکه قصد دارد سطح تولید خود را بالا ببرد، درک می کنیم.

جمهوری اسلامی ایران قبل از تحریم ها روزانه دو میلیون و 200 هزار بشکه صادرات نفت داشت، اما در دوران تحریم ها این میزان به حدود یک میلیون بشکه کاهش یافت.

تولید نفت عربستان در ماه ژانویه 10 میلیون و 91 هزار بشکه در روز، ونزوئلا دو میلیون و 334 هزار بشکه در روز و روسیه 10 میلیون و 900 هزار بشکه در روز بود.

ایران نیز در ماه ژانویه 2016 به میزان دو میلیون و 925 هزار بشکه نفت تولید کرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *