رزمایش ولایت 94 برآورده کننده تمام اهداف نیروی راهبردی دریایی ارتش ایران

10:45 - 28 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۷۲۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رزمایش دریایی ولایت 94 در شمال اقیانوس هند و شرق تنگه هرمز علاوه بر تثبیت اقتدار ایران در آبهای جنوب کشور، کارایی تجهیزات و سلاح های جدید نیروی دریایی ارتش را نیز به اثبات رساند.
رزمایش ولایت 94 برآورده کننده تمام اهداف نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (چخماقی-نوروز)-گروه سیاسی: رزمایش دریایی ولایت 94 که در گستره‌ای به اندازه 3میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس برگزار شد، دستاوردهای فراوانی برای نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت؛ از شلیک و پرتاب موفقیت آمیز اژدرهای پیشرفته از ناوشکن ها و زیردریایی ها تا شلیک موشک های کروز "نصر" و انهدام اهداف متحرک سطحی.

به نظر می سد هر دو هدف فرماندهان نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش دریایی ولایت 94 محقق شده باشد؛ نخستین هدف رزمایش ولایت 94، تثبیت اقتدار نیروهای مسلح ایران در خلیج فارس، شمال اقیانوس هند و شرق تنگه هرمز بود که به اذعان همگان با موفقیت انجام شد به خصوص آنکه هشدار روز نخست نیروهای ایران به یک ناو و هواپیمای آمریکایی و دور شدن آنها از منطقه رزمایش و همچنین تصویربرداری از ناو ائتلاف فرامنطقه ای در شمال اقیانوس هند توسط پهپادهای شناسایی ارتش، نقش مهمی در این تثبیت اقتدار داشت.

دومین هدف فرماندهان نیروی دریای ارتش از برگزاری رزمایش ولایت 94، آزمایش تجهیزات جدید و بکارگیری آنها در مناطق عملیاتی بود که پس از پایان روز چهارم که آخرین روز عملیاتی این رزمایش بود، شاهد بودیم که تمامی تجهیزات جدید و پیشرفته نیروی دریایی ارتش در این رزمایش موفق عمل کرده و موجب سرافرازی متخصصین و دانشمندان جهاد خودکفایی نیروهای مسلح ایرانی شدند.

در همین راستا امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه به گفته مقام معظم رهبری عقبه امنیت خلیج فارس در دریای عمان است، اظهار داشته است: "برای تسلط بر منطقه و کسب اطلاعات لازم و کنترل منطقه، باید بتوانیم به وسیله ناوشکن‌ها، زیردریایی‌ها و انواع و اقسام وسایل هوایی این کنترل اطلاعاتی را بدست آوریم".

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفته است: "برای اینکه یک نیروی دریایی راهبردی داشته باشیم باید روی پای خود بایستیم و تجهیزات و تاکتیک‌هایمان را خودمان ایجاد کنیم".

طبق گفته های امیر سرتیپ موسوی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94، 11 هزار نیروی ارتشی در این رزمایش حضور داشتند؛ علاوه بر این 90 یگان شناور سطحی، 13 یگان زیرسطحی از زیردریایی‌های سبک غدیر و سنگین طارق، 17 یگان پروازی بال ثابت و متحرک و 20 فروند پهپاد نیز در رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش حاضر بودند.
 
رزمایش پنج روزه دریایی ولایت 94 در روز 11 بهمن با رژه بزرگ یگانهای مختلف سطحی، زیر سطحی و هوایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان به پایان رسید؛ در این مراسم جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح ازجمله سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش حضور داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *