یک میلیون و 800 هزار ایرانی کارت اهدای عضو دارند/ ایران رکورددار پیوند ریه در منطقه

22:41 - 13 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۸۵۸
رییس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: یک میلیون و 800 هزار ایرانی با پ کردن کارت اهدای عضو تمایل دارند بعد از مرگ مغزی اعضایشان اهدا شود.

به گزارش  گروه جامعه ، علی‌اکبر ولایتی  روز پنج شنبه در مراسم مضای تفاهم‌نامه میان واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اظهار داشت:مراکزی که می خواهند عمل پیوند اعضا را انجام دهند باید در حد ایده آل باشند. عمل پیوند اعضا موضوعی تازه در جامعه است و بیمارستان مسیح دانشوری نیز از اوایل دهه 80 عمل  پیوند عضو  را با گیوند ریه آغاز کرد. در حال حاضر علاوه بر ریه در این بیمارستان پیوند قلب نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: تا کنون 100 عمل پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است اما این عمل به دلیل اینکه ریه نخستین عضوی است که در افراد مرگ مغزی شده از بین می رود بسیار سخت است. پیوند ریه نیاز به متخصصان زبده دارد. خوشبختانه رکورد پیوند ریه در منطقه در اختیار ایران است.

به گفته رییس بیمارستان مسیح دانشوری در این بیمارستان تاکنون 200 عمل پیوند قبل نیز انجام شده است.

ولایتی با اشاره به ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه گفت: اگرچه در گذشته ترویج این فرهنگ بسیار سخت بود اما در حال حاضر یک میلیون و 800 هزار ایرانی کارت اهدای عضو دریافت کرده اند.

انتهای پیام/







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *