"روزنامه روسی": توقف سرمایه گذاری ها بهای نفت را به 200 دلار افزایش می دهد

10:00 - 02 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۷۹۲۱
راسیسکایا گازتا چاپ روسیه نوشت: با اشاره کاهش سرمایه گذاری ها در بخش های نفتی برخی کشورها به دلیل بهای پایین احتمال افزایش بهای نفت در بازار جهانی را تا بشکه ای 200 دلار مطرح کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل روزنامه رسمی روسیه به نقل از رافائل کورئا رئیس جمهوری اکوادور نوشته است که دلیل احتمال افزایش بهای نفت در بازار جهانی تا 200 دلار، توقف سرمایه گذاری ها در برخی پروژه ها و میادین نفتی و توقف حفاری ها به دلیل مقرون به صرفه نبودن طرح های نفتی به دلیل بهای پایین آن در بازار جهانی است.

در همین حال، یک روزنامه روسی به مذاکرات میان روسیه و عربستان سعودی در باره تنظیم تولید نفت به منظور تثبیت بهای نفت در بازار جهانی اشاره و آن را عامل مهم و مثبتی برای افزایش قیمت طلای سیاه عنوان کرد.

کامرسانت یاداوری کرد: روسیه، عربستان سعودی، قطر و ونزوئلا هفته گذشته در دوحه پایتخت قطر برای حفظ سطح تولید نفت در حد ماه ژانویه در صورت پیوستن سایر کشورهای تولید کننده نفت به این ابتکار توافق کردند.

در مطلب روزنامه روسی خاطرنشان شده است: کشورهای اکوادور، کویت، عمان، الجزایر و نیجریه از این پیشنهاد حمایت و استقبال کرده اند.

در همین حال معاون وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: توافق درباره حفظ سطح فعلی تولید نفت، عرضه نفت بیش از تقاضا به بازار را به میزان 50 درصد کاهش می دهد و موجب تثبیت نسبی بازار جهانی نفت خواهد شد.

"آلکسی تکسلر" به خبرنگاران گفت: بر اساس ارزیابی ما، اگر میزان عرضه نفت به بازار جهانی روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش یابد، نصف نفت اضافی بازار کاسته می شود.

معاون وزیر انرژی روسیه درباره توافق دوحه برای حفظ تولید نفت در سطح ماه ژانویه گفت: به هر حال بر این باوریم روندی که شروع شده، سودمند و در راستای منافع روسیه است.

روسیه کشور نفتی غیراوپک با تولید روزانه 10 میلیون و 900 هزار بشکه به درآمدهای ارزی حاصل از آن متکی است و سقوط بهای هر بشکه نفت به زیر 30 دلار فشارهای شدیدی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.

مقام های روس امیدوارند که در توافق با اوپک بتوانند بهای نفت را حداقل به بشکه ای 40 دلار افزایش دهند تا بخشی از کسری بودجه این کشور بر اثر سقوط بهای نفت جبران شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *