همسر شهید احمد رستگار: هیچ‌وقت مانع رفتن همسرم به جبهه نشدم

7:49 - 07 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۱۲۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
همسران شهدا بر نقش مهم مقاومت و پایداری زنان در پیروزی حق علیه باطل تاكید می‌كنند.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری، زنان در طول تاریخ نشان داده‌اند كه دوشادوش مردان در مبارزات گوناگون شركت داشته و نقش آفرینی كرده اند. پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و پشت سر گذاشتن دشواری های پس از دفاع مقدس، بر نقش تاثیرگذار زنان كشورمان صحه می‌گذارد.
 
اكنون نیز كه بیداری اسلامی در كشورهای منطقه شكل گرفته است، باز هم شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف این مبارزات اسلامی هستیم و زنان سوری همپای مردان برای مبارزه علیه استكبار ایستادگی می كنند و زنان ایرانی نیز از انتقال تجربیاتشان به آن ها دریغ نمی كنند.
 
همسر شهید مختار سالمی، از شهدای هنرمند دفاع مقدس، درباره لزوم شكیبایی زنان در چنین شرایطی می گوید: همسر من بعد از دو ماه حضور در جبهه به اسارت عراقی ها درآمد و هنگامی كه بازگشت، جانبازی بود كه تحت درمان قرار داشت و در سال 1378 به شهادت رسید. در طول این مدت، برخی سختی ها و مشكلاتی وجود داشته اما همواره به این موضوع افتخار می كردم كه همسر یك رزمنده، آزاده، جانباز و شهید هنرمندم. زنان با پایداری و شكیبایی خودشان می توانند در طول دوران مقاومت، نقش آفرینی كنند و از سختی هایی كه مسیر مبارزه دارد، هراسی نداشته باشند.
 
همسر شهید احمد رستگار نیز با بیان اینكه همسرش در سال 1364 به شهادت رسیده است، اظهار می كند: زمان شهادت ایشان ما یك پسر دو ساله داشتیم. من به عنوان یك زن، تلاش كردم نقش خودم را در دفاع مقدس به خوبی ایفا كنم. هنگامی كه همسران ما با رضایت خاطر به جبهه ها می‌رفتند، آرامش بیشتری داشتند و می توانستند از مرزهای میهن‌مان دفاع كنند. ما به آن ها این اطمینان را می دادیم كه از كیان خانواده دفاع می كنیم و در تربیت فرزندانمان كمترین كوتاهی نمی‌كنیم و از این طریق نقش خودمان را به انقلاب و دفاع مقدس ایفا می كردیم.
 
وی با تاكید بر نقش مهم زنان می گوید: هیچ‌وقت مانع رفتن همسرم به جبهه نشدم، همواره او را تشویق می‌كردم و به او دلگرمی می‌دادم كه تنها به مبارزه در راه خدا فكر كند و نگران ما نباشد.
 
همسر شهید وهاب شهرانی، از شهدای فیلم‌بردار دفاع مقدس نیز می گوید: از روز اولی كه درباره ازدواج حرف زدیم، همسرم به من گفت كه من به جبهه های جنگ می روم و ممكن است شهید شوم. با این حال، من هیچ مخالفتی در راه این انجام وظیفه او نداشتم و هنگامی كه فرزندمان به دنیا آمد به او این اطمینان را دادم كه بدون هرگونه نگرانی به مقاومت در برابر دشمنان بپردازد.
 
وی ادامه می دهد: حضور زنان چه در زمان مقاومت و نبرد علیه دشمنان و چه پس از آن و در شرایط بحرانی، می تواند بسیار موثر باشد و باعث پیروزی سربازان هر كشور به شمار رود.
 
گفتنی است، همایش همسبتگی زنان ایران و سوریه (مقاومت و امداد فرهنگی)، فردا چهارشنبه هفتم بهمن 1394 از ساعت 14 تا 16 با حضور هیئتی از فعالان زنان و خانواده سوری، در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. در این همایش كه با همكاری حوزه هنری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شكل می گیرد، هیئتی پنج نفره از سوریه به سرپرستی خانم دكتر هدیل اسمر، رئیس سازمان امور خانواده كشور سوریه حضور خواهند داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *