بارش شدید تگرگ،تهران را غافلگیر کرد/کاهش دما در شمال شرق کشور و پایتخت/شدت بارش ها، امروز در 3 استان/ تعطیلی مدارس دماوند و برخی از شهرهای کشور

6:28 - 20 دی 1394
کد خبر: ۱۱۹۲۸۸
مدیرکل هواشناسی استان تهران از کاهش پنج تا هفت درجه ای دمای هوای استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی تا ظهر امروز، برای استان در برخی ساعات بارندگی و در ارتفاعات بارش برف و مه غلیظ پیش بینی می شود.
هواشناسی/فردا صبح/کاهش دما در شمال شرق/
به گزارش گروه اجتماعی میزان،احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و شرقی، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد دراین مناطق خواهد شد، در این روز نیز بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سامانه اوایل وقت فردا از مرزهای شرقی کشور خارج شده و جو پایدار درغالب مناطق کشور حاکم خواهد شد، گفت: امروز در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. امروز و اوایل وقت فردا نیز در نیمه شرقی کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، که کاهش دما در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود، همچنین طی امروز خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، آسمان تهران امروز ابری، نیمه ابری، همراه با وزش باد در شهرهای شرقی، بارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید و فردا کمی ابری، در ارتفاعات نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.
 
همچنین مدیرکل هواشناسی استان تهران از کاهش پنج تا هفت درجه ای دمای هوای استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی تا ظهر امروز، برای استان در برخی ساعات بارندگی و در ارتفاعات بارش برف و مه غلیظ پیش بینی می شود.

مسعود دهملایی افزود: براساس بررسی و تحلیل اطلاعات و نقشه های پیش یابی هواشناسی عمده بارش فردا صبح استان تهران در بخش‌های شرقی بخصوص ارتفاعات خواهد بود.

وی تصریح کرد: از شب گذشته  تا صبح فردا با نفوذ جریانات شمالی، کاهش پنج تا هفت درجه ای دما برای استان تهران پیش بینی می‌شود. همچنین پیش بینی می‌شود در پاره ای از نقاط استان تهران بخصوص بخش های جنوبی و غربی تا صبح دوشنبه با وزش باد شدید مواجه باشند.

همچنین در اخطاریه سازمان هواشناسی برای امروز درباره  اختلال در تردد جاده های کوهستانی آمده است: بدلیل بارش برف در دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران. در این روز وزش باد شدید در استانهای سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی کرمان پیش بینی می شود. در این مدت در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، بارش برف گاهی با وزش باد و کولاک برف پیش بینی میشود که پیامدهای آن لغزندگی جاده و یا کاهش دید افقی به سبب مه غلیظ و بارش برف خواهد بود. بنابراین برای اجتناب از اختلال در حمل و نقل جاده ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده توصیه میشود اقدامات لازم انجام گیرد. 

هم اکنون (ساعت6:30 صبح یک شنبه) دمای هوای تهران 6 درجه بالای صفر است و اردبیل  1 درجه زیر صفر را تجربه می‌کند.

گفتنی است شب گذشته، ساعت 23:50 دقیقه ، بارش شدید باران و تگرگ و رعد و برق مناطقی از تهران را در بر گرفت و تا ساعتی بعد ادامه داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *