وزیر صنعت: نباید بازار خودروی ایران به نفع خارجیها شود
خبرگزاری میزان - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه در گذشته چندین نمونه رقابت داخلی به نفع خارجی ها اتفاق افتاده که باید از تکرار آن جلوگیری کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، محمدرضا نعمت زاده در سی و پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور اعضاء شورا برگزار شد اظهار کرد: تمام سیاستگذاری های ما در بخش صنعت خودرو، باید منطبق بر واقعیتها و بر اساس منافع ملی باشد.
وی، محور اصلی سیاستهای صنعت خودرو را در آینده و حتی در مشارکت با شرکتهای بین المللی و معتبر دنیا، تاکید بر ساخت داخل ذکر کرد و گفت: خودروهایی که زیر 40 درصد ساخت داخل دارند از سال آینده دچار مشکل خواهند شد.و اگر ساخت داخل محدود داشته باشیم نمیتوانیم با شرکت های خارجی همکاری کنیم و این موضوعی است که باید شرکت های خودروسازی نیز به آن توجه داشته باشند.
به گفته نعمت زاده ؛مردم باید از تلاش های خودروسازان در زمینه ارتقای کیفیت مطلع شوند چرا که با اطلاع رسانی مناسب از بهبود کیفیت توسط خودروسازان، مردم نیز حمایت خود را از تولید داخل به عمل خواهند آورد.
وی در ادامه با بیان اینکه افراط و تفریط در سیاستهای تولیدی و صنعتی برای ما مشکل ساز خواهد بود اضافه کرد: ما باید یاد بگیریم چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی براساس منافع ملی و اقتدار کشور رفتار کنیم چرا که در غیر این صورت صنعت خودرو نمی تواند بالنده عمل کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید در فضای جدید شرایط رقابتی ایجاد کنیم زیرا انحصار، ما را در توسعه کیفی و کمی محدود میکند مگر اینکه در مورد خاص منافع ملی به خطر بیفتد که این موضوع حتی در پیشرفته ترین کشورهای صنعتی نیز توسط مقامات عالی آنها اعلام میشود و همه از آن تبعیت می کنند.
وی از قطعه سازان نیز خواست، تلاش کنند همزمان با قراردادهای شرکت های خودروسازی برای مشارکت با شرکتهای بین المللی وارد عمل شده و با شرکتهای معتبر دنیا که جزء تامین کنندگان قطعات هستند قراردادهای خود را منعقد کنند.
مهندس نعمت زاده در ادامه به اهمیت ارائه گزارش ارزیابی ملی کیفیت صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: کیفیت همواره برای ما حائز اهمیت بوده است از این رو مدیران ما باید برای ارتقای کیفیت وقت ویژهای درنظر بگیرند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اهمیت برگزاری کنفرانس بین المللی صنعت خودرو و نمایشگاه قطعات خودرو را مورد اشاره قرار داد و بر همزمانی اجرای این دو تاکید کرد.
وی، محور اصلی سیاستهای صنعت خودرو را در آینده و حتی در مشارکت با شرکتهای بین المللی و معتبر دنیا، تاکید بر ساخت داخل ذکر کرد و گفت: خودروهایی که زیر 40 درصد ساخت داخل دارند از سال آینده دچار مشکل خواهند شد.و اگر ساخت داخل محدود داشته باشیم نمیتوانیم با شرکت های خارجی همکاری کنیم و این موضوعی است که باید شرکت های خودروسازی نیز به آن توجه داشته باشند.
به گفته نعمت زاده ؛مردم باید از تلاش های خودروسازان در زمینه ارتقای کیفیت مطلع شوند چرا که با اطلاع رسانی مناسب از بهبود کیفیت توسط خودروسازان، مردم نیز حمایت خود را از تولید داخل به عمل خواهند آورد.
وی در ادامه با بیان اینکه افراط و تفریط در سیاستهای تولیدی و صنعتی برای ما مشکل ساز خواهد بود اضافه کرد: ما باید یاد بگیریم چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی براساس منافع ملی و اقتدار کشور رفتار کنیم چرا که در غیر این صورت صنعت خودرو نمی تواند بالنده عمل کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید در فضای جدید شرایط رقابتی ایجاد کنیم زیرا انحصار، ما را در توسعه کیفی و کمی محدود میکند مگر اینکه در مورد خاص منافع ملی به خطر بیفتد که این موضوع حتی در پیشرفته ترین کشورهای صنعتی نیز توسط مقامات عالی آنها اعلام میشود و همه از آن تبعیت می کنند.
وی از قطعه سازان نیز خواست، تلاش کنند همزمان با قراردادهای شرکت های خودروسازی برای مشارکت با شرکتهای بین المللی وارد عمل شده و با شرکتهای معتبر دنیا که جزء تامین کنندگان قطعات هستند قراردادهای خود را منعقد کنند.
مهندس نعمت زاده در ادامه به اهمیت ارائه گزارش ارزیابی ملی کیفیت صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: کیفیت همواره برای ما حائز اهمیت بوده است از این رو مدیران ما باید برای ارتقای کیفیت وقت ویژهای درنظر بگیرند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اهمیت برگزاری کنفرانس بین المللی صنعت خودرو و نمایشگاه قطعات خودرو را مورد اشاره قرار داد و بر همزمانی اجرای این دو تاکید کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *