انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ رقابت شانه به شانه ترامپ و بایدن در نظرسنجی‌ ها

15:38 - 31 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۹۶۲
نظرسنجی‌ های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از روند رو به نزول موقعیت دونالد ترامپ در افکار عمومی آمریکا حکایت دارند.
افکارعمومی در مقابل ترامپ؛ نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گویندبه گزارش گروه بین الملل ؛ نظرسنجی‌ های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا همچنان در جریان است، اما روند نظرسنجی‌ ها در هفته‌های اخیر از روند رو به تنزل موقعیت «دونالد ترامپ»، در افکار عمومی حکایت دارد.

انصراف «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت «ورمونت»، بحران شیوع «کرونا» و ناکامی دولت ترامپ در مقابله با آن که منجر به مرگ بیش از ۳۹ هزار آمریکایی شده، از عوامل مهمی هستند که افکار عمومی در آمریکا را در میانه رقابت‌ های انتخاباتی تحت تاثیر قرار داده اند.

وخامت موقعیت ترامپ، در افکار عمومی که از زمان آغاز پرونده استیضاح وی به دلیل «اوکراین گیت» آغاز شد، در هفته‌ ها و ماه‌ های اخیر در پی ناتوانی کابینه اش برای مقابله با بحران روزافزون شیوع کرونا تشدید شد.
 

مهم‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده در مورد شانس پیروزی «دونالد ترامپ» و «جو بایدن»، رقیب دموکراتش در رقابت‌ های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ عبارتند از:

- نظرسنجی «سنت پیت»، شانس بایدن و ترامپ را برای پیروزی در رقابت ریاست جمهوری در ایالت «فلوریدا» برابر، ۴۸ درصد برآورد کرده است.

- نظرسنجی «پی پی پی» در مورد شانس پیروزی دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت «کارولینای جنوبی» نشان می‌دهد بایدن ۴۸ و ترامپ ۴۷ درصد شانس پیروزی دارند.

- نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و «یو گاو» نیز نشان می‌ دهد بایدن ۴۸ و ترامپ ۴۳ درصد از آرا را به خود اختصاص می‌دهند.

- نظرسنجی مشترک «سیویتاس» و «هارپر» نشان دهنده برتری ۷ درصدی ترامپ در ایالت کارولینای شمالی است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌ شود.
 
برخی از کارشناسان بر این باورند که بحران کرونا می‌ تواند مانعی در مسیر حضور دونالد ترامپ برای دومین دور در کاخ سفید باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *