بحران کرونا در آمریکا؛ تلاش ترامپ برای تحریک معترضان علیه فرمانداران

9:09 - 30 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۴۵۲
رئیس جمهور آمریکا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور با بحران اقتصادی بی سابقه ای مواجه شده، قصد دارد با تحریک اعتراض ها به قرنطینه ناشی از کرونا، فرمانداران ایالت ها را مقصر جلوه بدهد.
تلاش ترامپ برای تحریک اعتراض‌ها علیه فرمانداران مخالف رفع قرنطینهبه گزارش گروه بین الملل ؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که عملکرد کابینه اش در مواجهه و مقابله با بحران شیوع «کرونا» در مجامع داخلی با انتقادات فراوانی روبرو شده، یک روز پس از صدور دستور از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌های مختلف این کشور برخلاف نظر فرمانداران ایالت‌های بحران زده، با انتشار توییت‌ هایی تلاش کرد تا اعتراض‌ ها علیه قرنطینه و مشکلات اقتصادی متعاقب از آن را تحریک کند.

به گزارش نیویورک تایمز و گاردین، دونالد ترامپ، یک روز پس از صدور دستور از سرگیری فعالیت‌ های اقتصادی در ایالت‌های مختلف آمریکا، با انتشار توییتی اعتراض‌های راستگرایان را به رعایت فاصله اجتماعی در ایالت‌هایی که این الزام در آن‌ها وجود دارد، تشویق کرد.

وی در مورد رفع قرنطینه در ایالت‌های «میشیگان»، «ویرجینیا» و «مینه سوتا» چند دقیقه پس از پخش گزارش شبکه «فاکس نیوز» -رسانه جمهوریخواه حامی ترامپ- در مورد اعتراض‌ها به ادامه قرنطینه، معترضان را تشویق به لغو قرنطینه کرد.

فرمانداران دموکرات «میشیگان»، و «مینه سوتا»، محدودیت‌های اجتماعی سختگیرانه‌ ای را برای مقابله با شیوع کرونا در این دو ایالت بحران زده اعمال کرده اند.
 
فرماندار «ویرجینیا»، نیز که به دلیل اعمال قوانین سختگیرانه در مورد کنترل اسلحه تحت فشار دولت مرکزی قرار داشت، اکنون با مخالفت جدی ترامپ برای ادامه قرنطینه مواجه شده است.

وی همچنین در سخنرانی خود در کاخ سفید ضمن ابراز همدردی با معترضان، این اعتراض‌ها را مسئولانه نامید.

وی در ادامه گفت: «انتظار داریم تلفات در آمریکا به ۶۰ تا ۶۵ هزار نفر برسد.»
 

این فراخوان به شکل گیری اعتراض‌هایی در واشنگتن، میشیگان و برخی مناطق دیگر آمریکا به ادامه قرنطینه منجر شد.

نیویورک تایمز نوشت، توییت‌های ترامپ نمونه بارز و آشکار فراخوان اعتراض‌ها توسط یک رئیس جمهور بود که توسط محافظه کاران و نظریه پردازان تئوری توطئه مورد استقبال و بازنشر قرار گرفت.

جدال میان ترامپ و فرمانداران ایالت‌های مختلف در بحران شیوع کرونا به ویژه در ایالت‌های بحران زده در روز‌ها و هفته‌ های اخیر به شدت تشدید شده است.

این اقدامات ترامپ در حالی انجام می‌شود که وی همزمان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تلاش می‌کند.
 
وی قصد دارد با مقصر نشان دادن فرمانداران، خود را از مشکلات اقتصادی ناشی از بحران کرونا تبرئه کند.

منتقدان اقدام ترامپ بر این باور هستند که اقدامات وی «خطرناک و غیر مسئولانه» است.

نرخ بیکاری در آمریکا با رسیدن به رقم ۱۷ درصد از زمان رکود بزرگ در این کشور پیشی گرفته است.
 
کاخ سفید براساس تحقیقات دانشگاه «واشنگتن» زمان پایان بیماری کرونا را ماه مه تخمین زده است، اما پیش بینی‌های بدبینانه‌تر از تداوم این بحران در آمریکا تا پایان تابستان حکایت دارند.

براساس نظرسنجی موسسه «پیو»، ۶۵ درصد محافظه کاران نگران از سرگیری فعالیت‌های عادی در آمریکا هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *