بحران کرونا در آمریکا؛ اعلام وضعیت اضطرار ملی و قرنطینه شدن دختر ترامپ

8:49 - 24 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۵۵۸۵
بحرانی شدن رشد شیوع ویروس کرونا در آمریکا، رئیس جمهور این کشور را ناچار به اعلام وضعیت اضطرار ملی و اعلام آمادگی برای انجام تست کرونا کرد.
کرونا در آمریکا| اعلام وضعیت اضطرار ملی در آمریکا و اعلام آمادگی ترامپ برای انجام تست کرونابه گزارش گروه بین الملل ؛ شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا در آمریکا سبب شد تا این کشور با بحرانی جدی مواجه شده و ناچار به اعلام وضعیت اضطرار ملی شود.

ویروس کرونا که تا امروز سبب ابتلای ۱۴۵۸۱۰ و مرگ ۵۴۳۶ نفر در سراسر جهان شده، در حالی در کشور‌هایی مانند چین که نخستین مورد ابتلا به این بیماری از آن گزارش شد و کره جنوبی در سیری نزولی قرار گرفته که به بحرانی بزرگ برای اروپا و آمریکا مبدل شده است.

ثبت ۲۷۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا سبب شد تا شمار مبتلایان به این بیماری به رقم ۲۴۶۶ نفر برسد؛ ضمن این که تاکنون ۵۰ نفر نیز در آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.
 

رشد سریع شیوع کرونا در آمریکا و به صدا درآمدن زنگ هشدار در این کشور منجر به اعلام وضعیت اضطرار ملی شد.
 
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، که تا چندی پیش خطر شیوع کرونا را برای آمریکا پایین می‌دانست، روز جمعه در نهایت اعلام وضعیت اضطرار ملی کرد.
 
وی در همین راستا اقدام به اعطای اختیارات گسترده به وزیر بهداشت کابینه خود برای مقابله با کرونا نمود.

رئیس جمهور آمریکا از سوی دیگر اعلام کرد ممکن است نام انگلیس را نیز به فهرست کشور‌هایی که سفر از آنها به آمریکا ممنوع است، بیفزاید.
 
وی پیشتر در روز چهارشنبه ممنوعیت ۳۰ روزه سفر از اروپا به آمریکا را اعلام کرده بود که با واکنش اتحادیه اروپا نیز مواجه شد.
 
از سوی دیگر مثبت بودن تست کرونا دستکم ۲ نفر از افرادی که به تازگی با ترامپ دیدار داشته اند، سبب شد تا وی شب گذشته در کنفرانسی خبری اعلام کند که به زودی آزمایش ابتلا به کووید-۱۹ را انجام خواهد داد.

به تازگی معلوم شد که یکی از دستیاران «ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهور برزیل و فرد دومی که هویتش فاش نشده، پس از دیدار با ترامپ دریافتند که به کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

«ایوانکا ترامپ»، دختر ترامپ نیز پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای یک مقام استرالیایی که به تازگی با وی دیدار داشته، اقدام به انجام قرنطینه خانگی کرده است.

دونالد ترامپ که تا چندی پیش خطر ابتلای شیوع کووید-۱۹ را برای آمریکا پایین می‌دانست، به اذعان چند مقام آمریکایی به دلیل مخالفت با اعلام خبر‌های مربوط به این بیماری و محرمانه تلقی کردن آن ها، در روند مبارزه و مقابله با این بیماری اختلال ایجاد کرده بود.
 
در همین حال پزشک کاخ سفید جمعه شب مدعی شد که دونالد ترامپ به تست کرونا و یا قرنطینه شدن نیازی ندارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *