افزایش مراجعه کودکان به اورژانش‌های آمریکا به دلیل صدمات ناشی از سوء استفاده جنسی

20:00 - 06 دی 1398
کد خبر: ۵۶۵۲۷۴
سی‎ان‎ان در گزارشی به موضوع سوء استفاده جنسی از کودکان در آمریکا پرداخته و می‎گوید بر اساس آمار‌ها کودکانی که به دلیل صدمات ناشی از سوء استفاده جنسی به اورژانس مراجعه می‌کنند روندی صعودی داشته است.
افزایش ۷۰ درصدی مراجعه کودکان به اورژانش‌های آمریکا به دلیل صدمات ناشی از سوء استفاده جنسیبه گزارش گروه بین الملل ؛ نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد شمار نوجوانان آمریکایی که به دلیل صدمات مربوط به سوء استفاده جنسی به اورژانس مراجعه کرده و پذیرش شدند از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۶ بیش از ۲ برابر شده است.

به گزارش سی‎ان‎ان، سوء استفاده جنسی کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال در آمریکا از ۲۲۸۰ مورد در سال ۲۰۱۰ به ۵۰۵۸ مورد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

نتایج این مطالعه که در نشریه پزشکی جاما منتشر شده نشان می‎دهد، شمار پذیرش اورژانس در مواردی که کودکان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‎اند از ۵۱۳۸ مورد در سال ۲۰۱۰ به ۸۸۱۸ مورد در سال ۲۰۱۶ رسیده که این میزان بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.

در این تحقیق آمده است «شمار دخترانی که در آمریکا در باند‌های قاچاق جنسی گرفتار شده و فعالیت می‌کنند افزایش یافته است.»
به گفته یکی از محققان این تحقیق، آزار جنسی کودکان اتفاقی نیست که پشت در‌های بسته رخ دهد و تنها کودک و خانواده را تحت تاثیر خود قرار دهد؛ آنچه که مسلم است کودک آزاری و بی توجهی به کودکان به کل جامعه آسیب می‌زند؛ این امر بر جامعه، مدارس، کلیسا‌ها و بیمارستان‌ها تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

تحقیق انجام شده نشان می‌دهد «نگرانی همیشگی» در خصوص کیفیت مراقبت و معالجه کودکانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند در اورژانس‎های امریکا وجود دارد.

آمار‌ها نشان می‌دهند بیش از ۸۵ درصد از کودکانی که در آمریکا به دلیل سوء استفاده جنسی تحت معالجه قرار می‌گیرند دختر بودند؛ این در حالی است که به گفته پزشکان، بسیاری از کودکان هفته‎ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها بعد به پزشک مراجعه می‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *