گفت‌وگو|

روشن: نکونام ۲ مشکل اساسی دارد، اما باید خودش را ثابت کند/ آکادمی‌های فوتبال پر از بازیکن پولی و دلال شده

0:45 - 09 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۷۰۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
روشن: نکونام ۲ مشکل اساسی دارد، اما باید خودش را ثابت کند/ آکادمی‌های فوتبال پر از بازیکن پولی و دلال شده
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت: بازیکنان خوبی در فوتبال ما وجود دارند، اما به خاطر اینکه پول ندارند که به امثال این آقایان یا مربیانِ دلال بدهند، هیچ وقت به حقشان نمی‌رسند.

حسن روشن در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه در مواقع نادرست به فکر انتخاب سرمربی هستیم، اظهار داشت: زمانی به دنبال سرمربی می‌رویم که بازی‌های فوتبال اروپا آغاز شده و دیگر مربی خوبی برای انتخاب وجود ندارد و مربیان بیکار و ضعیف را به تیم‌های ایرانی لینک می‌کنند. تمام مربیانی که تاکنون به ایران آمده‌اند، بیکار بودند. آدم حسابی‌ترین مربی خارجی که به ایران آمد، "کی‌روشِ منچستر یونایتد و رئال مادرید" بود که در ایران تبدیل به "کی‌روشِ دلال" شد.

اگر مربی خارجی آوردند، پرونده‌اش را در دارلمجانین بررسی کنند!

وی افزود: اصلا نباید به فکر عوض کردن نکونام در مقطع فعلی باشیم و بازی با السد قطر را در پیش داریم؛ اگر هم می‌خواهند یک مربی خارجبی بیکار دیگر به استقلال بیاورند بهتر است پرونده او را از دارالمجانین بگیرند تا تیم در آینده به مشکل نخورد! نکونام در دو مسئله مشکل دارد؛ مشکل اولش این است که کادرفنی قوی ندارد و باید چند دستیار و کمک مربی خوب در کنار خود به تیم اضافه می‌کرد تا این‌قدر در مسائل فنی و درون تیمی به مشکل نخورد و مشکل دوم نکونام در باشگاه این است که مدیریت این تیم به ثبات کافی در تصمیم‌گیری‌ها نرسیده و از این بابت تحت فشار قرار گرفته است.

پیشکسوت باشگاه استقلال تصریح کرد: کمیته فنی نیازِ اساسی باشگاه است و نکونام باید این موضوع را قبول کند و خودش نیز درخواست این موضوع را داشته باشد. البته باید اعلام کند که حضور کمیته فنی خوب است نه اینکه رفقای خودش را وارد این کمیته کند! مدیریت کلان باشگاه چون یک هولدینگ بزرگ است باید در باشگاهی هم‌چون استقلال بزرگ فکر کند و نیازهای اساسی باشگاه را فراهم کند و به نظر من نبود کمیته فنی و نظارت کافی بر امورات تیم، باعث پدیدآمدن این مشکلات شده است.

نکونام با این روال به درب‌های خروج نزدیک‌تر می‌شود

روشن در پاسخ به پرسش خبرنگار میزان مبنی بر صحبت‌های پشت‌پرده نکونام با پیشکسوتان و ارکان باشگاه برای ابقاء، مطرح کرد: من چیزی نشنیده‌ام و نکونام با من در این زمینه صحبت نکرده است، اما بر این موضوع تاکید دارم که تغییر او در برهه کنونی یک اشتباه بزرگ است، زیرا جایگزینی هم وجود ندارد و هر کسی هم بیاید چون خودش تیم را نبسته، نتایجی به مراتب بدتر می‌گیرد. نکونام باید به وعده‌هایی که در ابتدای فصل داده، عمل کند و جوابگو باشد. او می‌گوید قهرمان می‌شود و باید تا نیم فصل به او فرصت دهند و مدیران باشگاه برایش شرط و شروطی در این زمینه تعیین کنند.

وی ادامه داد: نکونام به صورت تنهایی تیم را بسته و مشکل بزرگش این است که باشگاه کمیته فنی ندارد؛ او کسی را ندارد تا مشورت‌های لازم را بشنود و قطعاً با این روالی که پیش گرفته به مشکل خواهد خورد. همه چیز به خودش بستگی دارد؛ اگر روال کاری‌اش را تغییر دهد، قطعاً به نتیجه خوبی خواهد رسید و از این وضعیت بغرنج نجات پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت بیش از این به درب‌های خروجی باشگاه نزدیک خواهد شد.

اسطوره استقلال به سیمِ آخر زد/ روشن: نکونام نباید عوض شود و باید ثابت کند قهرمان می‌شود! ماجرای حضور جادوگر و دلال در باشگاه چیست؟

جادوگر؟ من هم صحبت‌هایی در اینباره شنیده‌ام

روشن در رابطه با پخش شدن شایعاتی در فضای مجازی درباره جادوگری در فوتبال و علاقه نکونام به خرافات، گفت: اگر کمیته فنی خوب و درست در باشگاه باشد، ۳۰ تا جادوگر هم به باشگاه بیایند، نمی‌توانند کاری انجام دهند! والله زمانِ فوتبالِ ما اصلاً جادوگری وجود نداشت و نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها در باشگاهی هم‌چون استقلال مطرح می‌شود و من هم چنین مسائلی را از دور و نزدیک در رابطه با تیم و نکونام شنیده‌ام، اما از نزدیک چیزی ندیده‌ام که تایید کنم.

وی افزود: اگر نکونام جادوگر می‌خواهد و این داستان واقعیت داشته باشد، پس ۵ تا کمک مربی در کادرفنی را برای چه می‌خواهد؟ مسائل بچه‌گانه و حقیرانه‌ای در باشگاه به وجود آمده و من هم شنیده‌ام صحبت‌هایی در رابطه با ارتباط نکونام با جادوگر مطرح شده، اما خودم به شخصه ندیده‌ام تا این ادعا برایم واقعیت پیدا کند. امیدوارم این موضوع واقعیت نداشته باشد و شأن و شخصیت باشگاه بزرگ استقلال حفظ شود. واقعاً ماجرای این جادوگر و دلال‌های باشگاه چیست که این‌قدر راحت کار می‌کنند؟

نکونام و مربی گلرها نباید به حسینی بگویند که وسط بازی بخوابد!

پیشکسوت استقلال با انتقادا از عملکرد مربیان استقلال در دربی اضافه کرد: نکونام نباید به مربی گلرها (غلامپور) این صحبت عجیب را بگوید تا او برود سمت دروازه‌بان و به حسینی بگوید در حین مسابقه و برای اتلاف وقت یا حتی خرافات روی زمین بخواب! یک زمانی عرب‌ها را بابت اتلاف وقت یا علاقه به جادوگری مسخره می‌کردیم، اما حالا این بلاها و کارهای زشت را خودمان انجام می‌دهیم. این‌طور نمی‌شود تیم را چرخاند؛ باید جوانمردانه و خوب بازی کنیم و از نظر همکاری تیمی قوی باشیم.

بازیکن پولی، پدر فوتبال ما را درآورده است

روشن در ادامه با اشاره به حضور گسترده دلال‌ها در فوتبال در قامت مربی، تصریح کرد: فقر فوتبالیست در ایران وجود دارد و تنها دلیلش حضور دلالان و به وجود آمدن پدیده بازیکن پولی در فوتبال ایران است. در اکثر آکادمی‌های فوتبال ایران این مشکل وجود دارد و در آکادمی استقلال و پرسپولیس نیز این موضوع مشهود است. اکنون فقط کسی که پولدار است، فوتبالیست می‌شود؛ به او می‌گویند ۵۰ میلیون بده و بیا در آکادمی! این مسائل را به عینه دیده و شنیده‌ام. به پسر من ۱۰ سال پیش می‌گفتند اگر می‌خواهی در آکادمی حضور داشته باشی باید پول بدهی! بازیکنان خوبی در فوتبال ما وجود دارند، اما به خاطر اینکه پول ندارند که به امثال این آقایان یا مربیانِ دلال بدهند، هیچ وقت به حقشان نمی‌رسند. اگر فوتبالیست‌های خوبمان را طرد نکنیم و بگذاریم فوتبال عادلانه باشد و در تیم‌ها حضور پیدا کنند، مطمئن باشید فوتبال ما دغدغه‌ای از نظر بازیکن و استعداد نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازیکن پولی، پدر فوتبال ما را درآورده است؛ آکادمی استقلال باید به صورت سالم هدایت شود. خیلی از بازیکنان خوبِ امسال را می‌شناسم که نگذاشتند در تیم باشند. دلیلش این بود که فلان دستیار به آن‌ها می‌گفت شما بازیکنان خوبی هستید، اما اگر می‌خواهید در تیم آکادمی باشید باید فلان مبلغ را به ما بدهید، در غیر این صورت نمی‌گذاریم وارد تیم شوید! همین می‌شود که استقلال به این روز می‌افتد و فوتبال ما به چنین بحرانی می‌رسد که فقر بازیکن وجود دارد و بازیکنان خوبی در رده‌های سنی مشاهده نمی‌کنیم. اکثر آن‌هایی هم که بازی می‌کنند، سطح خوبی ندارند و به واسطه پول دادن به این جایگاه رسیده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *