غریب‌آبادی خواستار تحریم رژیم صهیونیستی ذیل فصل هفت شورای امنیت شد

17:28 - 06 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۳۲۵
غریب‌آبادی خواستار تحریم رژیم صهیونیستی ذیل فصل هفت شورای امنیت شد
معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در ششمین نشست وزرای گروه دوستان منشور ملل متحد اقدام فوری جامعه جهانی و اعمال تحریم‌های مؤثر علیه رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

خبرگزاری میزان - کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ششمین نشست وزرای گروه دوستان منشور ملل متحد، با انتقاد شدید از عملکرد شورای امنیت و جنایات رژیم اسرائیل، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی و اعمال تحریم‌های مؤثر علیه این رژیم شد.

وی با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار در فلسطین که هر لحظه در حال وخیم‌تر شدن است، اظهار داشت: شورای امنیت به دلیل حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم اسرائیل، نتوانسته است ماشین کشتار رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

این دیپلمات ارشد در ادامه افزود: ایالات متحده با کمک‌های بی‌حد و مرز خود، در ارتکاب این جنایات سهیم است و به همراه با رژیم اسرائیل، مسئول اقدامات خلاف بین‌المللی و جان‌های از دست رفته است.

غریب‌آبادی با تأکید بر تحریکات صهیونیست‌ها، هشدار داد: باید دانست که خویشتن‌داری در برابر این تحریکات نمی‌تواند بی‌نهایت باشد؛ آن‌هم در حالی‌که رژیم اسرائیل در صدد گسترش تجاوزات خود به لبنان است. این امر منطقه را به سمت تشدید تنش‌های غیرقابل بازگشت سوق خواهد داد. چنین تحریکات و وحشی‌گری‌هایی نمی‌تواند عزم جمعی ما برای متوقف کردن این رژیم را تضعیف کند.

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه خواستار بازگرداندن حاکمیت قانون و اجرای عدالت شد و تصریح نمود: زمان آن رسیده که حاکمیت قانون برقرار شده و عدالت اجرا شود. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، تحریم‌های مؤثری را علیه رژیم اسرائیل اعمال کند. تمامی کشور‌ها باید از هرگونه کمک یا تعامل اقتصادی با این رژیم خودداری کنند تا به توقف حملات نسل‌کشی و پایان اشغالگری کمک شود.

معاون وزیر امور خارجه به اهمیت احترام به منشور ملل متحد و مقابله با اقدامات یک‌جانبه اشاره کرد و گفت: ما ارزش بالایی برای تلاش‌های گروه دوستان منشور در حفظ جایگاه والای منشور ملل متحد قائل هستیم. اقدامات یک‌جانبه، به‌ویژه تحریم‌های یک‌جانبه، سعی در نقض حقوق حاکمیتی کشور‌ها دارند و باید به‌طور مؤثر و متناسب پاسخ داده شوند.

غریب‌آبادی با تأکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر در مقابله با اقدامات قهری یک‌جانبه، اظهار کرد: ما باید مواضع مشترکی در سازمان ملل متحد اتخاذ کنیم و از پیشنهادات موجود برای مقابله با این اقدامات حمایت کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *