حذف صحنه‌های همجنس‌گرایی، انیمیشن «درون و بیرون ۲» را پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۴ کرد

9:50 - 08 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۱۲
حذف صحنه‌های همجنس‌گرایی، انیمیشن «درون و بیرون ۲» را پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۴ کرد
جلب رضایت مخاطبان محتوای انیمیشن، در صورتی کار سختی نیست که به‌جای شعارهای سیاسی دادن و ترویج انحرافات، دیزنی محصولاتی را بسازد که باعث شهرت جهانی آن‌ها در هشتاد سال گذشته شده بود.

خبرگزاری میزان - در گزارشات متعددی اشاره داشتیم که کمپانی دیزنی، بزرگ‌ترین مروج انحرافات جنسی در آمریکا است. بزرگترین تولیدکننده محتوای سرگرمی در جهان نیز به همین علت با چند شکست متوالی در چهار سال اخیر مواجه شده بود. رکوردشکنی دنباله انیمیشن «درون و بیرون» Inside out 2 و قسمت سوم «ددپول» Deadpool ۳ در گیشه، نشان می‌دهد این کمپانی آمریکایی، توانایی ساخت آثار پرفروش را دارد، اما چرا در چند سال اخیر، تسلیم مافیای منحرفان جنسی شده است؟

وب‌سایت IGN یکی از پربازدیدترین مراجع اخبار و تحلیل‌های محصولات دنیای سرگرمی در جهان بوده و آن‌ها در اغلب موارد، حامی آن دسته از محصولات هالیوودی و بازی‌های کامپیوتری که حاوی شعارهای حمایتی از گروه‌های نوظهور جنسی بوده و انحرافات جنسی را ترویج می‌کند، هستند. حتی وقتی مخاطبان نمره ضعیف به یک محصول به اصطلاح «هنری» می‌دهند، این رسانه نمره ۷ از ۱۰ را به این گروه از عناوین اعطا می‌کند. آن‌ها در گزارشی به پشت پرده کمپانی پیکسار (زیر مجموعه دیزنی و سازنده «درون و بیرون») در چند سال اخیر رفته و با کارکنان اخراج شده این مجموعه، گفتگو کرده‌اند.

بخشی از این گزارش در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد، که به دخالت‌های مدیران دیزنی و پیکسار در پروسه ساخت «درون و بیرون ۲» بازمی‌گردد.  

انیمیشن Inside out 2 نه تنها پرفروش‌ترین محصول پیکسار است، بلکه پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما است. اما ۱۴ درصد از کارکنان این کمپانی، در ماه می‌ امسال اخراج شدند و از پاداش‌های این موفقیت، بی‌بهره خواهند ماند. البته اگر این کارمندان، نقش حیاتی در موفقیت این محصول داشتند و از روی شایسته‌سالاری در وهله اول استخدام شده بودند، شغل خود را از دست نمی‌دادند. در گزارش خرید توییتر از سوی ایلان ماسک اشاره داشتیم که، ۷۵ درصد از کارمندان، نقش حیاتی در مجموعه ایفا نکرده و احتمالاً به‌علت جنسیت و رنگ پوستشان استخدام شده بوده‌اند و مالک جدید، آن‌ها را اخراج کرد. با توجه به تشابهات فراوان در سیاست‌های استخدامی در چند سال اخیر در آمریکا، دور از ذهن نیست که هالیوود و دیگر کمپانی‌های تکنولوژی، با کارمندان غیرضرور خود خداحافظی کنند.

برخی از کسانی که در پروسه ساخت «درون و بیرون ۲» نقش داشته‌اند و از پیکسار اخراج شدند، به IGN گفتند: «به مدت یکی دو ماه، انیماتورها هفت روز هفته را مشغول کار بودند... پیت داکتر (مدیر خلاقیت در پیکسار) کارمندان را خیلی زیر فشار می‌گذاشت و آدم لجبازی است»

برخی از کارکنان پیشین پیکسار اشاره می‌کنند که موفقیت Inside out 2، حکم مرگ و زندگی را برای این کمپانی داشت. این اثر، دنباله یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های بیست سال اخیر بوده است.

البته پیت داکتر بقای پیکسار را در موفقیت ضروری این انیمیشن نمی‌دید، اما در مصاحبه‌ای به نشریه تایمز گفته بود که اگر این محصول نیز در گیشه شکست بخورد، باید تغییرات اساسی در نحوه فیلمسازی این مجموعه رخ دهد. با این رو، داکتر برخی از جزئیات فیلمنامه این اثر را بازنویسی کرد و در نقش کارگردان در سایه نیز حضور داشت.

داکتر سابقه ساخت انیمیشن‌های بسیار موفقی نظیر «بالا» Up ، «وال ای» WALL-E و «داستان اسباب‌بازی» Toy Story را در کارنامه داشته و عده‌ای معتقدند که حضور پررنگ او در پروسه ساخت «درون و بیرون ۲»، مسبب پرفروش شدن این اثر شد.

با اینکه کارکنان اخراجی پیسکار، از پیت داکتر گله‌مند نیستند، اما می‌گویند که او از بازماندگان دوران طلایی مدیریت جان لستر John Lasseter (سازنده «ماشین‌ها» و «داستان اسباب‌بازی») بوده و کمپانی دیزنی، خیلی به او وابسته است. به همین علت داکتر نقش یک بُت را در پیکسار پیدا کرده است. 

آیا «الیو» می‌تواند موفقیت «درون بیرون ۲» را تکرار کند؟

حذف صحنه‌های همجنس‌گرایی از «درون و بیرون ۲»، این انیمیشن را پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۴ کرد

وب‌سایت IGN می‌گوید «الیو» Elio انیمیشن آتی پیکسار نیز با روند تولید شبیه با «درون و بیرون ۲» روبرو شده است. این اثر قرار بود که در ماه می‌امسال اکران شود که به‌علت تغییر کارگردان و تغییر جزئیات قصه، اکران به ماه جون سال آینده موکول شد. یکی از کارکنان پیشین پیکسار به IGN گفت: خیلی کار را با عجله جلو بردیم... بعضی اوقات انگار ۲۴ ساعت شبانه‌روز را در هر روز هفته کار می‌کردیم.»

البته مدیران پیکسار در گفتگوهای مختلف گفته‌اند که بالا رفتن فشار کار در ماه‌های آخر تولید انیمیشن، امری عجیب نبوده و مرسوم است.

اگرچه یکی از کارکنان پیشین پیکسار درباره جنبه‌های مثبت حمایت‌های کمپانی از تیم تولید گفت: «آن‌ها برای ما سنگ تمام می‌گذاشتند. بهترین پوشش بیمه را داشتیم. بهترین مربیان سلامت‌روان (روانشناسانی که به بالا بردن بازدهی عملکرد پرسنل کمک می‌کنند) را داشتیم... اما انتظارات مدیران خیلی بالا بود توقع داشتند که ما ساعات زیادی را کار کنیم. اما پس از چند ماه کار کردن بی‌وقفه، بدن آدم دیگر کشش ندارد. نمی‌توان اینجوری کار کرد.»

برخی از کارکنان پیکسار نگران هستند که موفقیت Inside out 2، درس‌های غلطی را به مدیریت بدهد. پیت داکتر در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که آن‌ها می‌خواند، پروسه تولیدی شبیه با «درون و بیرون» را برای Elio نیز پیاده کنند.

یکی از این کارکنان می‌گوید: «فروش غیرمنتظره 2 Inside out از روی خوش شانسی بود... کشتی استودیو پیکسار، سکان خود را از دست داده است... مدیران مجددا کارمندان را وادار به کار کردن برای ساعت‌های طولانی کرده‌اند... مدیران فقط به دنبال این هستند که پست و مقام خود را حفظ کنند. در نتیجه همیت سازمانی در تیم کارمندان پایین آمده استو روحیه بچه‌ها ضعیف شده است.»

حذف شدن صحنه‌های همجنس‌گرایانه از انیمیشن «درون و بیرون ۲»

حذف صحنه‌های همجنس‌گرایی از «درون و بیرون ۲»، این انیمیشن را پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۴ کرد

مدیران پیکسار معتقدند که انیمیشن‌های سینمایی آن‌ها، باید از مرز ۶۰۰ میلیون دلار فروش کل عبور کند تا به سوددهی برسد و تا وقتی که به یک میلیارد دلار نرسد، آن‌را یک محصول بسیار موفق قلمداد نمی‌کنند. با این اوصاف، هنگامی که «لایتیر» Lightyear تنها ۲۲۶ میلیون دلار فروش می‌کند، ضرری چند صد میلیون دلاری روی دستان متولیان اثر را می‌گذارد.

مدیران دیزنی می‌دانستند که افزودن کاراکتر همجنس‌گرا در فیلم «لایتیر» به قیمت عدم موفقیت در گیشه ختم خواهد شد؛ در نتیجه در ابتدا دستور حذف یکی از صحنه‌های فیلم را دادند، اما فشار کارکنان رنگین‌کمانی و سازمان گلاد، دیزنی را مجبور به بازگرداندن این صحنه کردند. این اتفاقات در زمانی رخ داد که کمپانی دیزنی درگیر جنگ فرهنگی با فرماندار ایالت فلوریدا شد.

ران دی‌سنتیس فرماندار فلوریدا قانونی را امضا کرد که تدریس مفاهیم همجنس‌گرایانه را به کودکان زیر هشت سال، ممنوع می‌کرد. دیزنی در ابتدا موضع جدی در قبال این قانون نگرفت، اما هنگامی که مافیای انحرافات جنسی (گلاد) دیزنی را در لیست دشمنان جنبش رنگین‌کمانی قرار داد، مدیران بزرگترین کمپانی سرگرمی، تسلیم شده و علنا به جنگ با فرماندار فلوریدا رفتند.

برخی از کارکنان اخراجی، به وب‌سایت ign گفتند که پیکسار از ترس شکستی دیگر در گیشه، به تیم تولید Inside out 2 گفته بود که کاراکتر اصلی قصه را «همجنس‌گرا» جلوه ندهند. به مجرد اینکه اعتصاب اتحادیه نویسندگان در سپتامبر ۲۰۲۳ تمام شد برخی از جزئیات فیلمنامه تغییر یافت. بنابراین رابطه میان دو کاراکتر رایلی و وَل را افلاطونی به‌تصویر کشیدند.

این کارکنان تاکید می‌کنند که مدیران دیزنی، به دفعات متذکر شدند که محصول نهایی خالی از مفاهیم همجنس‌گرایی باشد. به علت تغییرات سپتامبر سال گذشته، تیم تولید مجبور شد تا با سرعت بیشتری کار را برای اکران بهار آماده کند.

کارکنان اخراجی احتمالا برای اینکه مجددا دیزنی را در سیبل مافیای انحرافات جنسی قرار دهند، به IGN گفتند که از مسیری که پیکسار در قبال عدم ترویج همجنس‌گرایی و ترنس‌جندریسم در پیش گرفته، نگران هستند. این افراد می‌گویند که مدیران مجموعه می‌خواهند داستان‌هایی را بگویند که به مزاج کل مخاطبان خوش می‌آید. یکی از این افراد در این رابطه گفت: «خیلی از ما فکر می‌کنیم که شاید یک کاراکتر اصلی رنگین‌کمانی را در انیمیشن‌های پیکسار دیگر نخواهیم دید.»

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *